ورود بزرگان فناوری به بازار خودرو؛ اپل با جدیت پروژه Apple Car را پیش می‌برد

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
رندر غیررسمی خودرو اپل کار / Apple Car از نمای جلو مشکی
اپل با ورود به سال جدید، جان دوباره‌ای به فعالیت‌های خود در زمینه‌ی تولید خودروهای خودران داده است.
تبلیغات

بر اساس گزارش مک‌ریپورتس، اپل در سال ۲۰۲۴ تلاش‌های خود را در زمینه‌ی آزمایش خودرو خودران از سر گرفت و تیمی از رانندگان را برای آزمایش این خودروها تشکیل داد؛ این‌درحالی است که وضعیت پروژه‌ی Apple Car هنوز بلاتکلیف به نظر می‌رسد.

پروژه‌ی اپل کار بر خلاف انتظارها پیشرفت چشمگیری را از خود نشان نداده است؛ اما این غول فناوری مصمم است چرخ‌های جاه‌طلبی خود را در حرکت نگه دارد.

سال گذشته اپل بزرگترین تیم رانندگان را برای آزمایش خودروهای خودران گرد هم آورد و در سرتیتر اخبار قرار گرفت اما بعد از مدت کوتاهی، این شرکت تلاش‌های خود را به میزان قابل توجهی کاهش داد و سرنوشت پروژه‌ی اپل کار در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

اپل حالا ۱۶۲ راننده‌ی آزمایشی برای پروژه‌ی خودرو خودران دارد

با توجه به گزارش‌های اخیر، اپل تعداد رانندگان آزمایشی خود را به ۱۶۲ نفر افزایش داده که نشان می‌دهد این شرکت مجدداً به تکمیل فناوری رانندگی خودران متعهد شده است. علاوه‌بر این رانندگان، اپل دارای ناوگانی متشکل از ۶۸ وسیله‌ی نقلیه‌ی خودران است که در حال حاضر تحت آزمایش‌های دقیق قرار دارند.

در سال ۲۰۲۲ گفته شده بود که احتمالاً اپل خودروهای برقی خود را تا سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد کرد. این گمانه‌زنی‌ها موجی از امید و اشتیاق را در طرفداران این شرکت نسبت به اخبار جدید اپل کار ایجاد کرده بود؛ با این‌حال با ورود به پاییز ۲۰۲۳ امیدها نیز رفته رفته رنگ باختند.

مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر مشهور، پیش‌بینی کرد که پروژه‌ی اپل کار به بن‌بست رسیده است و اطلاعاتی از تاریخ عرضه‌ی آن وجود ندارد.

اگرچه این غول فناوری تلاش‌های خود را در زمینه‌ی خودروهای برقی کاهش داده است اما به‌نظر نمی‌رسد که آماده‌ی تسلیم شدن باشد. اپل با ۱۶۲ راننده‌ی آزمایشی و ۶۸ وسیله‌ی نقلیه‌ی خودران همچنان یک بازیکن فعال در این رقابت است.

سایر شرکت‌های فناوری و خودروسازان کهنه‌کار میلیاردها دلار را برای تحقیق و توسعه‌ی خودروهای خودران سرمایه‌گذاری کرده‌اند. تسلا با وجود تمام جنجال‌ها و شکست‌هایی که متحمل شده‌ است با بهره‌گیری از سیستم اتوپایلوت در خط مقدم این فناوری قرار دارد. شرکت‌هایی مانند ویمو و کروز نیز پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌ی خودروهای خودران داشتند (البته کروز اخیراً با چالش‌هایی جدی مواجه شده است).

خودروسازان قدیمی‌تر مانند فورد و بی‌‌ام‌و نیز از این رقابت‌ها جا نماندند و طی سال‌های آینده وارد این عرصه خواهند شد.

هنوز گمانه‌زنی‌ جدیدی درباره‌ی قیمت خودرو خودران اپل در دست نیست؛ اگرچه افشاگری‌های قبلی قیمت بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ دلار را پیش‌بینی کرده بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات