خودروهای BMW را ربات‌های انسان‌نما می‌سازند

جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سه ربات انسان‌نمای شرکت فیگور در از نمای جلو - یکی از آن‌ها جلوتر از همه در وسط ایستاده است و دوتای دیگر با فاصله‌ی زیاد در دو سمت آن
ربات‌های انسان‌نما برای در دست گرفتن مشاغل دشوار، غیر ایمن و تکراری به کارخانه‌ی بی‌ام‌و در آمریکا منتقل می‌شوند.
تبلیغات

بی‌ام‌و برای استفاده‌ از ربات‌های انسان‌نمای «چندمنظوره» در کارخانه‌‌‌ی خودرو سازی‌اش در کارولینای جنوبی، با استارتاپ رباتیک Figure همکاری می‌کند. هدف نهایی، سپردن مشاغل دشوار، غیر ایمن یا تکراری در فرآیند تولید خودرو به این کارکنان مکانیکی است.

برت ادکاک، مدیرعامل Figure، می‌گوید: «ربات‌های تک‌منظوره دهه‌ها است که بازار تجاری را اشباع کرده‌اند؛ اما پتانسیل ربات‌های چندمنظوره کاملاً دست نخورده است. با ربات‌های Figure، شرکت‌ها می‌توانند بهره‌وری را افزایش و هزینه‌ها را کاهش دهند و محیطی امن‌تر و باثبات‌تر ایجاد کنند.»

ربات انسان‌نمای شرکت فیگور از نمای کنار سمت چپ که یک مرد درحال کار کردن روی انگشتان دست آن است.
نمونه‌ی اولیه‌ی ربات‌ انسا‌ن‌نمای شرکت Figure

در طول سال‌ها، خودروسازانی چون هوندا و هیوندای نیز تلاش‌های قابل توجهی برای توسعه‌ی ربات‌های راه‌رونده داشته‌اند. تلاش‌ها برای ادغام این ربات‌ها در دنیای واقعی روز‌به‌روز درحال افزایش است.

تسلا در ماه دسامبر (آذر) از نسل دوم ربات انسان‌نمای Optimus خود رونمایی کرد و از مدتی پیش آمازون ‌به‌کارگیری ربات دوپای Digit از Agility Robotics را در انبار‌های ایالات متحده‌ی خود شروع کرده است.

نمونه‌ی اولیه‌ی ربات انسان‌نمای شرکت فیگور از نمای رو‌به‌رو درحالی که دست راست خود را بالا برده
نمونه‌ی اولیه‌ی ربات‌ انسا‌ن‌نمای شرکت Figure

تأسیسات خودروساز آلمانی در اسپارتانبورگِ ایالت کارولینای جنوبی درحال حاضر حدود ۱۱ هزار کارمند دارد و روزانه حدود ۱٬۵۰۰ خودرو تولید می‌کند. این مجموعه به‌عنوان تنها کارخانه‌ی تولیدی بی‌ام‌و در ایالات متحده، با ارزش ۹٫۶ میلیارد دلار بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی خودرو در این کشور است.

نمایی از کارخانه‌ی خودروسازی بی‌ام‌و در کارولینای جنوبی - تصویر از خط اسمبلی که بدنه‌ی خودرو‌ها در وسط هستند و بازوهای رباتیک اسمبلی نارنجی رنگ در دو سمت خط تولید.
نمایی از کارخانه‌ی بی‌ام‌و در کارولینای جنوبی
نمایی از داخل کارخانه‌ی تولید بی‌ام‌و در کارولینای جنوبی - بدنه‌ی یک خودرو روی جرثقیل بالا آمده و یک زن درحال کار کردن روی آن
نمایی از کارخانه‌ی بی‌ام‌و در کارولینای جنوبی

به گزارش رویترز، بی‌ام‌و و Figure هیچ جزئیاتی درباره‌ی تعداد ربات‌هایی که قرار است مستقر شوند یا وظایف احتمالی آن‌ها در کارخانه ارائه نداده‌اند. ادکاک به رویترز گفت که این همکاری در مقیاس کوچک آغاز خواهد شد و در صورت تحقق اهداف، گسترده‌تر می‌شود.

بی‌ام‌و برای آموزش تخصصی ربات‌ها، فرصت زیادی در اختیار شرکت Figure می‌گذارد. به‌طور دقیق‌تر، اگر کاربرد مناسبی در کارخانه‌ی بی‌ام‌و برای این ربات‌ها پیدا شود، ممکن است آموزش و ادغام آن‌ها در فرایند تولید ۱۲ تا ۲۴ ماه طول بکشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات