مرسدس بنز تجربه موزیکال هیجان‌انگیز در خودروهایش ارائه می‌دهد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
نمای داخلی مرسدس بنز A-Class Vibes
شرکت مرسدس بنز قصد دارد تجربه‌ای متفاوت از صداهای درون خودرو را برای کاربرانش فراهم کند.
تبلیغات

استفاده از سیستم‌های صوتی پیشرفته و لوکس در بسیاری از خودروهای امروز اتفاقی طبیعی به‌شمار می‌رود؛ اما مرسدس بنز قصد دارد از زاویه‌ای متفاوت به موضوع صدا در خودروها نگاه کند. به‌همین‌دلیل، برنامه ویژه‌ای برای طراحی افکت‌های صوتی متناسب با شتاب‌گرفتن، ترمزگیری، چرخش فرمان و مواردی از‌این‌دست دارد و برای این کار، با Will.i.am همکاری خواهد کرد.

مرسدس بنز در نمایشگاه CES 2024 سیستم MBUX Sound Drive را رونمایی کرده است. این ویژگی از حسگرهای خودرو و نرم‌افزاری اختصاصی برای ایجاد ارتباط بین نوع رانندگی و موسیقی در حال پخش درون خودرو استفاده می‌کند.

به‌گفته مرسدس، این شرکت ترک‌های موسیقی ویژه‌ای طراحی کرده است که با عملکردهای خودرو هماهنگ شده‌اند. از‌جمله این عملکردها می‌توان به چرخش فرمان، ترمزگیری، تغییر مسیر خودرو، شتاب‌گیری و کاهش سرعت اشاره کرد. تمامی این ترک‌های موسیقی را Will.i.am، نوازنده و آهنگساز آمریکایی و موسس گروه Black Eyed Peas، ساخته است.

ٌWill.i.am / ویل آی ام خواننده و آهنگساز آمریکایی با لباس و کلاه روشن

برای مثال، خودروهای مرسدس مجهز به MBUX Sound Drive می‌توانند دمای هوا را با حسگرها تشخیص دهند و در یک روز بارانی، موسیقی با حال‌و‌هوای مرتبط با آن پخش کنند. همچنین، در زمان استفاده راننده از برف‌پاک‌کن، افکت صوتی ویژه‌ای درون خودرو پخش خواهد شد و با افزایش سرعت خودرو در جاده، ریتم موسیقی تغییر می‌کند.

سیستم هوش مصنوعی MBUX مرسدس بنز

ویژگی Sound Drive به‌جز داشتن ایده‌ای جالب و خلاقانه، به‌دلیل نبود صدای پیشرانه در خودروهای الکتریکی، نقش مهم‌تری در این گروه از ماشین‌ها خواهد داشت. در‌حال‌حاضر، بسیاری از خودروسازان از صداهای مصنوعی در زمان شتاب‌گیری ماشین‌های الکتریکی استفاده می‌کنند تا علاوه بر هوشیار نگه‌داشتن راننده، عابران را نیز از وجود این ماشین‌ها مطلع کنند.

به‌گفته مرسدس، Sound Drive پلتفرمی آزاد خواهد بود و به‌کمک استفاده از سیستم‌عامل MBUX، هر نوازنده‌ای می‌تواند ترک‌های موسیقی اختصاصی خود را برای ماشین‌های این شرکت طراحی کند.

قابلیت Sound Drive از اواسط سال ۲۰۲۴ برای خریداران خودروهای مرسدس بنز و AMG در‌دسترس خواهد بود که از نسل دوم سیستم MBUX استفاده می‌کنند. MBUX Sound Drive تأثیری بر قیمت خودرو نخواهد گذاشت؛ اما احتمالاً مرسدس بنز از سیستم پرداخت اشتراکی برای آن استفاده می‌کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات