دستیار صوتی پیشرفته مرسدس بنز به هوش مصنوعی مجهز می‌شود

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس بنز مراسم CES 2024
دستیار صوتی مرسدس بنز، مبتنی بر هوش مصنوعی مولد و چهار مدل شخصیتی است که به رانندگان امکان سفارشی‌سازی می‌دهد.
تبلیغات

مرسدس بنز دستیار صوتی داخل خودرو را به هوش مصنوعی مولد مجهز و راه را برای تعاملات طبیعی‌تر و تجربه‌های شخصی‌سازی‌شده برای رانندگان هموار می‌کند.

طبق بیانیه‌ی رسمی مرسدس‌ بنز، این شرکت اعلام کرده است که دستیار مجازی ارتقایافته‌ی MBUX در سیستم‌عامل MB.OS نسل بعدی اجرا خواهد شد تا بیشترین تعامل انسانی با مرسدس بنز را ایجاد کند.

دستیار صوتی جدید چند قابلیت‌ کاربردی را ارائه می‌دهد؛ از جمله خواندن سرفصل‌های اخبار صبح هنگام ورود به خودرو یا پیشنهاد شرکت در جلسه در‌ صورتی که تقویم مالک خودرو نشان می‌دهد که او برای جلسه دیر کرده است.

سیستم هوش مصنوعی MBUX مرسدس بنز

وسایل نقلیه مرسدس درحال حاضر دارای قابلیت‌های دستور صوتی هستند و به رانندگان این امکان را می‌دهند تا با گفتن عبارت Hey, Mercedes و یک دستور کوتاه از جمله تنظیم دمای خودرو، یافتن مقصد یا برقراری تماس تلفنی از سیستم دستیار صوتی استفاده کنند.

هوش مصنوعی مولد می‌تواند این پرسش‌ها را طبیعی‌تر کند و نتایج کاذب کمتری را ارائه دهد. مرسدس هنوز اعلام نکرده است که با کدام شرکت برای به‌روزرسانی دستیار صوتی خود همکاری می‌کند. این شرکت قبلا گفته بود که درحال آزمایش ChatGPT در وسایل نقلیه‌ی خود است؛ اما در بیانیه‌ی مطبوعاتی هیچ اشاره‌ای به این چت‌بات نشده است.

سیستم هوش مصنوعی MBUX مرسدس بنز

دستیار صوتی MBUX خودروساز آلمانی مخفف عبارت Mercedes-Benz User Experience است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و بسیاری آن را یکی از قدرتمندترین‌ دستیارهای صوتی می‌دانند.

دستیار صوتی جدید مرسدس براساس مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) برای گفتگوهای طبیعی و پاسخ به سوالات رانندگان است. این دستیار همچنین چهار ویژگی شخصیتی خواهد داشت: طبیعی، آینده‌نگر، شخصی و همدلانه. لحن و سبک صحبت دستیار مرسدس بنز می‌تواند براساس ترجیحات راننده، سفارشی‌سازی شود.

مرسدس می‌گوید که این دستیار صوتی بیشتر شبیه به یک دوست است که براساس دانش عمومی به سؤالات شما پاسخ می‌دهد و می‌تواند سؤالات هوشمندانه‌ای برای روشن‌شدن هدف و نتیجه‌گیری بپرسد.

سیستم هوش مصنوعی MBUX مرسدس بنز

مرسدس بنز برای تأمین تراشه‌های سیستم MB.OS خود به انویدیا متکی است که پردازنده‌های گرافیکی قوی و سیستم‌ روی چیپ را برای طیف وسیعی از خودروسازان توسعه می‌دهد.

انتظار می‌رود اولین خودروهای مجهز به سیستم MB.OS در معماری ماژولار مرسدس (MMA)، سال ۲۰۲۵ عرضه شوند. مدل مفهومی CLA که این هفته در نمایشگاه CES در لاس‌وگاس برای اولین‌بار معرفی شد، به ما نگاهی اجمالی از آنچه می‌توانیم از خودروی جدید مرسدس انتظار داشته باشیم می‌دهد.

همچنین مرسدس بنز اعلام کرد که درحال افزودن قابلیت‌های ویدیوکنفرانس و سرویس‌های پخش جدید به خودروهای خود از جمله مایکروسافت تیمز و سونی پیکچرز است. یک ویژگی جدید نیز به نام Surround Navigation اضافه خواهد شد که آگاهی موقعیتی بهتری را به‌صورت گرافیک سه‌بعدی روی نمایشگر ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات