خودرویی برقی که ناجی جان پسربچه دیالیزی شد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
خودروی برقی بی وا دی اوتو ۳ نقرهای رنگ پشت یک زن و یک پسر بچه
مادری از خودروی برقی خود برای روشن کردن دستگاه دیالیز پسرش در هنگام نبود برق استفاده کرد و جان پسرش را نجات داد.
تبلیغات

در روز کریسمس ۲۰۲۴، طوفان و سیل، برق منطقه‌ی جنوب شرقی کوئینزلند استرالیا را قطع کرد. خانواده‌ی هولمز، پسری یازده ساله‌ دارند که هر روز با دستگاهی خاص در خانه دیالیز می‌شود و به‌خاطر قطعی برق دچار چالش جدی شدند.

خانواده‌ی هولمز بعد از سال‌ها تصمیم گرفتند خودروی بنزینی خود را با یک خودروی برقی جدید از شرکت BYD به نام Atto 3 تعویض کنند.

خودروی بی وای دی Atto 3 مانند اکثر خودروهای برقی مجهز به قابلیتی است که در شرایط اضطراری می‌توان از انرژی موجود در باتری‌های آن‌ برای شارژ کردن لپ تاپ، یخچال‌ و اجاق‌های مسافرتی استفاده کرد.

کریستی هولمز، مادر خانواده، به گاردین گفت: «ما باتری‌ها را از ماشین خارج کردیم و به کمک آن‌ها، دستگاه دیالیز پسرم را راه‌اندازی کردیم و حتی با اجاق برقی کم‌مصرفی که داریم شام پختیم و در کنار آن فیلم نیز تماشا کردیم. ما فقط برای یک شب از آن استفاده ‌کردیم اما اگر شرایط ادامه‌دار می‌شد می‌توانستیم حداقل چهار شب دیگر از آن استفاده کنیم.»

بنابر گفته‌ی این خانواده، آن‌ها حتی به یخچال همسایه‌ی خود نیز برق رساندند تا از خراب شدن مواد غذایی موجود در آن جلوگیری کنند.

کریستی هولمز همچنین گفت: «پسرم در لیست پیوند قرار دارد و باید هر روز تا زمان پیوند، دیالیز شود و اگر نمی‌توانستیم آن را درمان کنیم، با عواقب جدی روبه‌رو می‌شدیم. این شگفت‌انگیزترین ماشینی است که تا به حال داشته‌ام و فکر نمی‌کنم دیگر به ماشین بنزینی برگردم.»

در موردی دیگر، یک معلم شیمی به نام مت مک‌لافلین علاوه بر سیستم فتوولتائیک (فناوری تبدل انرژی نور به الکتریسیته) روی سقف خانه، با انرژی خودرو برقی خود به ارائه برق اضطراری به دیگر همسایه‌های خود کمک شایانی کرد.

مردی خوشحال در کنار ماشین برقی آبی رنگ
مت مک لافلین در حال رساندن برق به همسایه‌های خود ازطریق خودرو الکتریکی

مت به گاردین گفت: «من امروز صبح که از خواب بیدار شدم حتی نمی‌دانستم که برق دوباره قطع شده است؛ چراکه با وجود Tesla Powerwall که در پارکینگ دارم، انرژی ذخیره اضطراری تمام وسایل برقی خانه‌ام را روشن کرده بود.»

تصور کنید هردو نوع خودرو به بودجه یکسانی نیاز دارند، انتخاب شما کدام است؟ خودرو برقی یا خودرو بنزینی؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات