این اولین ماشین شیائومی است

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
خودرو شیائومی SU7 تصویر رسمی نمای جلو
تصاویر رسمی اولین خودرو شیائومی منتشر شدند. این خودرو طراحی هیجان‌انگیزی دارد و در دو مدل معمولی و پرو عرضه می‌شود.
تبلیغات

شیائومی بیشتر به‌خاطر تولید گوشی و تبلت و محصولات الکترونیکی شناخته می‌شود، اما از مدت‌ها قبل اعلام کرده است که روی خودرو برقی نیز کار می‌کند.

بر اساس ادعای کاربری در شبکه‌ی اجتماعی ویبو، شیائومی درخواست مجوز فروش اولین خودرو برقی خود را در رگولاتوری چین ثبت کرده است. پرونده‌ی شیائومی که برای وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین ارسال شده، شامل تصاویر رسمی و مشخصات خودرو است.

نمای پشت و جلو خودرو شیائومی SU7 تصویر رسمی
مدل عادی
خودرو شیائومی SU7 تصویر رسمی نمای پشت و جلو مدل پرو
مدل پرو

بر اساس آنچه در پرونده آمده است، شیائومی هم‌اکنون روی دو خودرو با نام‌های Xiaomi SU7 و Xiaomi SU7 Max کار می‌کند و وظیفه‌ی تولید آن‌ها را به شرکت چینی BAIC Group می‌سپارد.

دو خودرو شیائومی شبیه هم هستند، اما یک‌سری تفاوت‌های کلیدی در زمینه‌ی باتری و حداکثر سرعت (۲۱۰ کیلومتربرساعت و ۲۶۵ کیلومتربرساعت) دارند. وزن SU7 به ۱٬۹۸۰ کیلوگرم می‌رسد و وزن SU7 Max شیائومی ۲٬۲۰۵ کیلوگرم است.

شیائومی می‌گوید ابعاد SU7 به ۴٬۹ در ۱٬۹ در ۱٬۴۴ متر (۱٫۴ بدون احتساب حسگر لایدار) می‌رسد و این خودرو در دو مدل عرضه می‌شود: یک مدل دیفرانسیل‌عقب با موتور ۲۲۰ کیلوواتی و مدل تمام‌چرخ متحرک با موتور دوگانه‌ی ۲۷۵ و ۲۲۰ کیلوواتی. فاصله‌ی بین دو محور خودرو ۳ متر اعلام شده است.

شیائومی خودرو SU7 Pro را نیز روانه‌ی بازار می‌کند اما فعلاً مشخصاتی از این محصول را اعلام نکرده است. به احتمال زیاد هر دو خودرو جدید شیائومی به سیستم‌عامل اختصاصی HyperOS مجهز خواهند بود، اما این موضوع فعلاً تأیید نشده است. به‌علاوه فعلاً نمی‌دانیم قیمت خودرو شیائومی چقدر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات