نیسان با بودجه ۲٫۵ میلیارد دلاری، تسلا را به دردسر می‌اندازد

یک‌شنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
نیسان آریا/ SUV تمام الکتریکی کامپکت
نیسان با سرمایه‌گذاری گسترده در بازار خودروی بریتانیا می‌خواهد نقش جدی‌تری در این حوزه ایفا کند.
تبلیغات

شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان روز جمعه اعلام کرد که ۲ میلیارد پوند معادل ۲٫۵ میلیارد دلار در کسب‌وکار خودروهای الکتریکی خود در بریتانیا سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

نیسان اعلام کرد که سه مدل خودروی برقی را در کارخانه‌ی ساندرلند خود در شمال شرقی بریتانیا در کنار کارخانه‌ی باتری‌سازی سومش خواهد ساخت. به گفته‌ی این شرکت، نسخه‌های الکتریکی مدل‌های قشقایی، جوک و لیف در انگلستان تولید خواهند شد و این خبر خوبی برای ۷۰۰۰ کارمند بریتانیایی شرکت است.

به گزارش بیزنس اینسایدر مجموع سرمایه‌گذاری پیشنهادی نیسان در این منطقه پس از تعهد قبلی، به ۳ میلیارد پوند (معادل ۳٫۸ میلیارد دلار) می رسد. این خبر پس از اعلام این شرکت مبنی بر اینکه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای الکتریکی را در اروپا به فروش برساند، منتشر شده است.

ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان، ضمن اعلام این برنامه‌ها به کارمندان گفت: «خودروهای الکتریکی در قلب برنامه‌های ما برای دستیابی به اهداف کربن خنثی قرار دارند. نسخه‌های الکتریکی از مدل‌های اصلی ما در راه است و ما به سمت عصر جدیدی برای نیسان، صنعت خودرو و مشتریان خود در حال شتاب‌گرفتن هستیم.»

این خبری خوشحال‌کننده‌ برای صنعتی است که در پی رأی پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۶ برای خروج از اتحادیه‌ی اروپا با مشکلات زیادی مواجه شده است. صنعت خودروی بریتانیا امسال نیز با سرمایه‌گذاری‌های وعده داده‌شده از سوی تاتا موتورز (مالک جگوار و لندرور) و بی ام و تقویت شده است.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، از این خبر استقبال کرد و گفت: «تبدیل بریتانیا به بهترین مکان برای انجام تجارت در قلب برنامه‌ی اقتصادی ما قرار دارد. ما به حمایت از کسب‌وکارهایی مانند نیسان برای گسترش و رشد ریشه‌های آن‌ها در بریتانیا ادامه خواهیم داد تا تصمیمات بلندمدت مناسبی برای آینده‌ای روشن‌تر اتخاذ کنیم.»

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات