تصاویر کابین اولین خودرو شیائومی فاش شد

شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروی برقی شیائومی
تصاویری از داخل خودروی برقی شیائومی فاش شده است که جزئیات بیشتری از آن را نمایش می‌دهند.
تبلیغات

تصاویری که به‌صورت مخفیانه از داخل اولین خودرو برقی شیائومی موسوم به SU7 در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو منتشر شده است، برخی جزئیات طراحی و ساخت را نشان می‌دهد.

بر اساس عکس‌های منتشرشده، خودروی شیائومی دارای یک صفحه‌ی کنترل مرکزی بزرگ و یک غربیلک فرمان سه‌شاخه است. تعدادی دکمه‌ هم روی فرمان دیده می‌شود.

نمای داخلی خودرو برقی شیائومی

تصاویر منتسب‌ به خودروی شیائومی، اولین بار توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین فاش شد. انتظار می‌رود که اولین خودروی برقی شیائومی تا نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ عرضه شود.

ابعاد خودروی شیائومی ۴٫۹ در ۱٫۹ در ۱٫۴۵ متر محسوب می‌شود و فاصله‌ی سه متری بین محورها، فضای داخلی بزرگی برای آن ایجاد کرده است.

نمای داخلی خودرو برقی شیائومی

از نکات قابل توجه، قرار گرفتن حسگر لایدار در بالای شیشه‌ی جلویی خودرو است که امکانات پیشرفته‌ای مانند رانندگی خودران را فراهم می‌کند. به‌علاوه، انتظار می‌رود که دوربین نصب‌شده در ستون میانی خودرو به‌منظور استفاده از قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن قفل در به‌ کار رفته شود.

سیستم قدرت SU7، دو گزینه را ارائه می‌دهد: حالت دیفرانسیل عقب (RWD) با موتور ۲۲۰ کیلووات و حالت تمام‌چرخ‌متحرک (AWD) با حداکثر توان ۴۹۵ کیلووات (۲۲۰ + ۲۷۵ کیلووات). گزینه‌های باتری نیز شامل پک LFP از BYD در مدل اقتصادی و پک سه‌تایی NMC از CATL در تیپ پریمیوم است.

وزن SU7 از ۱٬۹۸۰ کیلوگرم برای مدل پایه تا ۲٬۲۰۵ کیلوگرم برای بالاترین مدل تغییر می‌کند. بیشترین سرعت خودرو نیز در تریم‌های مختلف، بین ۲۱۰ تا ۲۶۵ کیلومتردرساعت متغیر است.

شیائومی سیستم‌عامل HyperOS را برای کنترل نرم‌افزاری SU7 معرفی کرده است، سیستم‌عاملی که در انواع گوشی، تلویزیون، دوربین و اسپیکر شیائومی قرار دارد و به خودروی برقی این شرکت نیز راه پیدا می‌کند.

ترکیب فناوری روز، تریم‌های متنوع و توانایی نرم‌افزاری شیائومی، SU7 را به‌عنوان محصولی جذاب در صنعت خودروهای برقی قرار می‌دهد. هنوز قیمت خودرو برقی شیائومی مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات