شارژ خودروهای تسلا با انرژی خورشیدی امکان‌پذیر شد!

سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خودرو تسلا مدل وای Tesla Model Y با سرعت بالا در جاده رنگ آبی
تسلا قابلیت جدیدی به نام Charge on Solar معرفی کرده است تا رانندگان بتوانند خودروها را ازطریق انرژی خورشیدی اضافی شارژ کنند.
تبلیغات

تسلا برای افرادی که به‌طور جدی وارد اکوسیستمش شده‌اند، قابلیت هیجان‌انگیز جدیدی معرفی کرده است. آن دسته از رانندگان تسلا که در خانه‌ی خود پنل خورشیدی دارند و از شارژرهای پاوروال (Powerwall) استفاده می‌کنند، از این به بعد می‌توانند خودروی خود را ازطریق انرژی خورشیدی اضافی شارژ کنند.

مرد پیر در حال استفاده از شارژر پاوروال / Powerwall تسلا
پاوروال

پاوروال که نخستین بار در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد، باتری بزرگی برای تأمین برق منازل است و در مواقع قطعی به کار می‌آید. کاربران تسلا می‌توانند تا ۹ پاوروال را همزمان استفاده کنند.

به گزارش تک‌کرانچ، تسلا چند ماه پیش قابلیت جدیدی به نام Drive on Sunshine به‌صورت آزمایشی معرفی کرد. این قابلیت که اکنون به Charge on Solar تغییر نام داده، برای کاربران آمریکایی و کانادایی در دسترس قرار گرفته است. Charge on Solar روی تسلاهای ۲۰۲۱ و جدیدتر کار می‌کند.

قابلیت شارژ با انرژی خورشیدی / Charge on Solar در اپلیکیشن تسلا

تسلا می‌گوید که به‌لطف Charge on Solar می‌توانید خودروی خودرو را صرفاً ازطریق انرژی خورشیدی اضافی شارژ کنید تا بازدهی سیستم خورشیدی خانه‌ی شما افزایش پیدا کند. با بهره‌گیری از اپلیکیشن تسلا می‌توانید تعیین کنید که خودرو صرفاً از انرژی اضافی استفاده کند.

افزایش محبوبیت خودروهای برقی و همچنین پنل‌های خورشیدی در کشورهایی مثل آمریکا، باعث شده است رؤیای استفاده از خودرو با انرژی خورشیدی دست‌یافتنی‌تر از همیشه شود.

خودروی مبتنی‌بر انرژی خورشیدی ایده‌ی کاملاً جدیدی نیست. در دهه‌های اخیر شرکت‌های زیادی تلاش کرده‌اند با تجهیز سقف خودرو به پنل خورشیدی، محصولاتشان را از بنزین و برق شهری بی‌نیاز کنند؛ اما همچنان خودروهای مبتنی‌بر پنل خورشیدی فراگیر نشده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات