فولکس‌ واگن برای توسعه نرم‌افزار خودروهای الکتریکی، به‌دنبال همکاری با هواوی است

پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هارمونی او اس ۴ |‌ HarmonyOS 4.0
ظاهراً فولکس‌واگن به‌عنوان یکی از معروف‌ترین برندهای خودروسازی آلمانی، قصد دارد نرم‌افزار خودروهای برقی خود را با کمک هواوی توسعه دهد.
تبلیغات

نرم‌افزار و سخت‌افزار، دو بخش بسیار اساسی در فناوری‌های مدرن هستند. تولید محصول موفق بدون ادغام یکپارچه‌ی این دو مورد، بسیار دشوار خواهد بود. از طرفی تسلط بر هر دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیار سخت است و فقط برخی از شرکت‌ها می‌توانند به چنین سطحی برسند. بدین‌ترتیب بسیاری از تولیدکنندگان، به‌دنبال همکاری با شرکت‌های نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری دیگر هستند و این موضوع در صنعت خودروسازی هم صدق می‌کند. طبق گزارش‌های اخیر، فولکس‌واگن برای توسعه‌ی نرم‌افزار خودروهای برقی خود، سعی دارد با شرکت چینی هواوی مذاکره کند.

فولکس واگن یکی از قدرتمندترین خودروسازان جهان به حساب می‌آید. این شرکت خودروهای معمولی و الکتریکی تولید می‌کند که در برخی بازارها ازجمله اروپا طرفداران زیادی دارند. به‌هرحال، این شرکت آلمانی اکنون در بخش تولید خودروهای برقی با چالش‌های نرم‌افزاری مواجه شده است.

به‌نوشته‌ی گیزموچاینا، واحد نرم‌افزاری فولکس‌واگن، با تأخیر و افزایش هزینه‌ها روبه‌رو شده و به همین دلیل برخی مدل‌های جدید خودروهای الکتریکی این شرکت از جمله آئودی Q6 e-tron و پورشه ماکان به‌ تعویق افتاده‌اند. این وضعیت باعث می‌شود فعالیت‌های آینده‌ی غول خودروسازی آلمانی درمعرض خطر قرار گیرد و اکنون قصد دارد برای حل مشکلاتش با هواوی همکاری کند.

هواوی طی سال‌های اخیر با چالش‌های بسیار زیادی در بازار گوشی‌های هوشمند مواجه بوده است. این شرکت به‌دلیل تحریم‌های سنگین ایالات‌متحده، به خدمات گوگل دسترسی ندارد و تلاش می‌کند قدرت سابق خود را از طریق پلتفرم HarmonyOS به‌دست آورد.

غول فناوری چینی طی سال‌های اخیر به‌طور فعال به توسعه‌ی HarmonyOS ادامه داده و این پلتفرم نه‌تنها برای گوشی‌های هوشمند بلکه در محصولات دیگری مثل ساعت‌های هوشمند، تبلت و حتی خودروهای هوشمند کاربرد دارد. علاوه‌براین چند شرکت خودروسازی چینی نیز مدتی قبل مجوز استفاده از HarmonyOS را برای محصولات خود دریافت کرده‌اند.

مذاکرات بین فولکس‌واگن و هواوی هنوز در مراحل اولیه است و نمی‌دانیم آیا دو شرکت به توافق نهایی دست خواهند یافت یا خیر. به‌هرحال گفت‌وگوها بین این دو برند نشان از اهمیت روزافزون نرم‌افزار در صنعت خودروسازی دارد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات