حسگر LiDAR خودرو هوشمند اپل را احتمالاً یکی از تأمین‌کنندگان آیفون تولید خواهد کرد

سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طرح مفهومی خودرو اپل
براساس گزارشی جدید، ظاهراً اپل تصمیم ساخت حسگرهای LiDAR موردنیاز خودرو خود را به شرکتی که این حسگر را برای آیفون تولید می‌کند، واگذار خواهد کرد.
تبلیغات

سیستم LiDAR خودرو اپل را همان شرکتی تولید خواهد کرد که سیستم اسکن لیزری را برای برخی مدل‌های آیفون این شرکت ساخته است؛‌ سیستمی که برای ایجاد عمق میدان دید در عکس‌های پرتره و اعمال جلوه‌های سینمایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درحالی‌که خودروهای خودران می‌توانند از انوع فناوری‌های مختلف برای درک دنیای اطراف خود استفاده کنند، انتظار می‌رود اپل از LiDAR برای تشخیص نور و محدوده‌ی اطراف خودرو بهره ببرد.

از سال‌ها قبل شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعات مختلف درمورد خودروی اپل هستیم. شواهد متعدد نشان می‌دهند این شرکت درحال بررسی روش ورود خود به بازار خودرو است اما دیدگاه‌های متناقضی دراین مورد مطرح می‌شود.

به گزارش 9to5Mac، برخی انتظار دارند اپل یک خودرو کاملاً اختصاصی را با برند خود تولید و روانه‌ی بازار کند. گروهی دیگر می‌گویند جاه‌طلبی‌های این شرکت در حوزه‌ی خودرو بسیار ساده است و فقط تصمیم دارد درک بهتری از حضور اکوسیستم‌های خود در این بازار به‌دست آورد و فعالیت‌هایش را در این زمینه گسترش دهد.

گزارش‌های منتشر شده در اواخر سال گذشته نیز به برنامه‌های اپل برای ساخت یک خودرو کاملاً جدید اشاره دارند. ازطرف دیگر، هفته‌ی گذشته مشخص شد که ناوگان آزمایشی خودروهای خودران غول فناوری اهل کوپرتینو روی عدد ۶۷ دستگاه ثابت باقی مانده، درحالی‌که تعداد رانندگان نظارتی آن افزایش یافته است.

سیستم LiDAR خودرو اپل

LiDAR درواقع استانداردی طلایی برای سیستم رانندگی خودکار است. این فناوری با لیزرهای اسکن ۳۶۰ درجه و تشخیص اجسام اطراف خودرو‌ها، تصویری با دقت میلی‌متری از آن‌ها ارائه می‌دهد.

تسلا در سال ۲۰۲۱ از ترکیب دوربین و رادار استفاده کرد و برخی مهندسان این شرکت اعلام کردند چنین اقدامی، خطر امنیتی بزرگی درپی خواهد داشت و سعی کردند ایلان ماسک را از اتخاذ این تصمیم منصرف کنند.

اکنون گزارش شده است شرکت تایوانی Guangda که درحال حاضر به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی حسگرهای LiDAR آیفون‌های اپل فعالیت می‌کند، سفارش‌های مربوط به ساخت سیستم‌های پیچیده‌تر مبتنی‌بر LiDAR را برای خودروی آینده‌ی این شرکت نیز دریافت خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات