تویوتا و آئودی خودروهای بدون راننده خود را در CES امسال به نمایش می‌گذارند

جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
وال استریت ژورنال گزارش کرده که دو شرکت خودروسازی تویوتا و آئودی قصد دارند تا در نمایشگاه CES لاس وگاس از خودروهای خودمختار خود پرده‌برداری کنند. این بدین معنا است که تنها گوگل نیست که روی خودروهای بدون نیاز به راننده فعالیت می‌کند و شرکت‌های خودروسازی نیز در این زمینه گام‌های بزرگی برداشته‌اند و به‌زودی این خودروها وارد جاده‌ها خواهند شد.
تبلیغات

تویوتا و آئودی در نمایشگاه CES امسال خودروهای بدون نیاز به راننده خود را به نمایش خواهند گذاشت. تویوتا – خودروساز مطرح ژاپنی - یک ویدئو 5 ثانیه‌ای پخش کرده که نشان می‌دهد، لکسوس، مجهز به حسگرهای مختلفی شده که امکان حرکت خودرو بدون نیاز به کنترل راننده را میسر می‌کند. تویوتا معتقد است که فناوری جدید این شرکت صنعت خودرو را به عصر تازه‌ای وارد می‌کند.

نماینده آئودی نیز به وال استریت ژورنال گفته که این شرکت خودرو بدون راننده خود را در CES هفته آینده به نمایش خواهد گذاشت. جالب است بدانید که آئودی قصد دارد در خود نمایشگاه قابلیت پارک کردن خودکار این خودرو در پارکینگ را بدون دخالت انسان به نمایش بگذارد.

روی سقف لکسوس LS600H تویوتا نیز همچون خودرو تحقیقاتی بدون راننده گوگل، یک لیزر نصب شده است که وظیفه راهنمایی خودرو را برعده دارد. این خودرو همچنین دارای رادار و دوربین‌های مختلف برای هدایت خودرو در جاده‌ها است.

خودروهای بدون نیاز به راننده، قادرند تا مقصد مورد نظر راننده بدون دخالت او و ازطریق نشانگرهای مجازی، نرم افزار هوش مصنوعی، GPS و حسگرهای مختلف رانندگی کنند. گوگل یک تیم از نخبگان روباتیک را برای توسعه سیستم خود بکار گرفته است، خودرو مجهز به سیستم رانندگی بدون خودکار گوگل توانسته 300 هزار مایل را بدون نیاز به کنترل انسان طی کند.

چندی پیش نیز در زومیت خواندید که مجوز حرکت خودروهای بدون راننده در نوادا صادر شده است و این بدین معنا است که این دست از خودروها به‌زودی بصورت عملی بکار گرفته خواهند شد.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات