گوگل خودروی لکسوس RX450h را نیز به ناوگان خودروهای بدون راننده خود اضافه کرد

سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
گوگل در ادامه برنامه اتومبیل‌های بدون سرنشین هیبریدی خود مدل جدیدی را با نام RX450h معرفی نموده که فعلا در مرحله آزمایش قرار دارد. در ادامه با این محصول جدید که شاید آینده حمل و نقل باشد بیشتر آشنا می‌شویم.
تبلیغات

جاده‌ها؟! آیا هنوز هم به جاده‌ها نیازی هست؟ آری به نظر می‌رسد که در شرایط کنونی برای جابجایی با وسیله نقلیه خود به جاده‌ها نیاز داریم ولی شاید بتوان گفت که تکنولوژی امروز به حدی رسیده که ما را لااقل از رانندگی بی‌نیاز کند. بی‌شک در آینده‌ شاهد‌ تردد خودروهایی خواهیم بود که با انواع و اقسام تکنولوژی‌های پیشرفته و بدون دخالت راننده، سرنشینان خود را با کمترین میزان خطر به مقصد می‌رسانند. این خوش‌بینی ما ناشی از تلاش‌های موفقیت آمیز شرکت گوگل در راستای تولید و تست خودروهای بدون راننده در این چند سال اخیر بوده است. گوگل به تازگی خودروی هیبریدی Lexus RX450h را برای تست سیستم منحصر به‌ فرد خود در شرایط سخت جاده‌ای اضافه کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

    غول جستجوی اینترنتی جهان، تا کنون توانسته است با خودروی بدون راننده خود، تویوتا Prius ، نزدیک به ۳۰۰ هزار مایل را با موفقیت در شهرها و حومه آن‌ها طی کند. اما این شرکت تصمیم گرفته است تا خودروی لوکس هیبریدی Lexus RX450h را نیز به ناوگان خودروهای بدون راننده خود اضافه کند. به نظر می‌رسد این خودروی زیبا برای تست تجهیزات بدون راننده گوگل در شرایط سخت جاده‌ای در نظر گرفته شده است.

    Chris Urmson رهبر تیم فنی خودروهای بدون سرنشین گوگل در بلاگ رسمی‌گوگل این‌چنین می‌گوید:

    برای آنکه بتوانیم بهترین تجربه از سفر با این‌گونه خودروها را خلق کنیم، نیاز داریم تا خودروهای بدون سرنشین خود را در شرایط سخت مثل جاده‌های پوشیده از برف، اختلالات موقت سیگنال و دیگر موقعیت‌هایی که ممکن است یک راننده با آن‌ها روبرو شود، آزمایش کنیم.

    با توجه به اینکه نیروی تولیدی قلب تپنده RX450h بر روی هر چهار چرخ توزیع می‌گردد، گوگل با مشکلات کمتری برای برنامه‌ریزی و تست این خودرو در شرایط سخت جاده‌ای و آب‌ و هوایی روبرو است.

    علاوه بر این‌ها، با اضافه شدن هیبریدی خوش‌ساخت لکسوس، RX450h به جمع ناوگان خودروهای بدون سرنشین گوگل، تیم تحقیقاتی مربوط به این خودروها نیز راه دیگری را در پیش خواهند گرفت. هم اکنون چند تیم دونفره برای تست خودروها به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند ولی از این به بعد یک نفر به بررسی و تست هر ماشین آن هم برای رفت و آمدهای روزانه و سایر کارهای معمولی می‌پردازد.

    با کاهش سرنشینان هر یک از خودروهای بدون راننده گوگل به یک نفر اولین سوالی که در ذهن خطور می‌کند این است که چه زمان می‌توانیم شاهد خودروهایی باشیم که به این ناظران نیازی نداشته باشند؟ احتمالا نه خیلی زود. علی رغم این واقعیت که ماشین بدون راننده گوگل توانسته است ۳۰۰ هزار کیلومتر را بدون هیچ تصادف طی نماید، گوگل همواره ناظران تیزبین خود را برای جلوگیری از هر خطای احتمالی به همراه خودرو در نظر گرفته است. گوگل برای انجام آزمایشات خود در کالیفرنیا همواره از یک راننده مجاز ( با گواهی‌نامه رانندگی) در پشت فرمان خودروهای بدون سرنشین خود بهره برده است.

    اگر هنوز این مسئله برای شما به شکل سوال باقی مانده است که چرا گوگل، غول جستجوی جهان، با این‌ همه سودآوری در بخش‌های دیگر به سراغ تولید و آزمایش این‌چنین خودروهایی روی آورده است بهتر است به جمله زیر از Chris Urmson که در بلاگ شخصی خود نوشته است نیم‌نگاهی داشته باشید:

    تکنولوژی زمانی به هدف خود رسیده که بتواند زندگی و آسایش انسان‌ها را به معنای واقعی بهبود دهد و این دقیقا هدف تیم ما در گوگل برای تولید خودروهای بدون راننده است. ما از علوم پیشرفته کامپیوتر برای رانندگی امن‌ و لذت بخش‌تر استفاده می‌کنیم تا تکنولوژی را در راستای بهبود سطح رفاه انسان‌ها به کار گیریم."

    گوگل علاوه بر تحقیقات گسترده خود در زمینه خودروهای بدون راننده، پروژه عینک واقعیت افزوده خود را نیز با شتاب زیادی دنبال می‌کند و در ظاهر تصمیم دارد تکنولوژی پیشرفته روز جهان را به خدمت انسان‌ها درآورد، اما به نظر شما این‌چنین تکنولوژی‌هایی به معنای واقعی می‌توانند آسایش و امنیت بیشتری را به انسان‌ها هدیه کنند؟ آیا انسان‌های قرن ۲۱ از آرامش و آسایش بیشتری نسبت به پیشینیان خود برخوردارند؟ آنچه را که می‌دانم آن است که در این جهان هستی هر آنچه وجود دارد و به وجود می‌آید علاوه بر منفعت به همراه خود خسران نیز به بار می‌آورد زیرا که کمال مطلق و یاری دهنده اصلی تنها خدای توانا است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات