سونی و هوندا قصد دارند شراکت خود درزمینه خودروهای برقی را به تجارتی مستقل تبدیل کنند

دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیران سونی و هوندا معتقدند بهتر است سرمایه‌گذاری مشترک آن‌ها درزمینه‌ی خودروهای برقی در بلندمدت به تجارتی مستقل تبدیل شود.
تبلیغات

مدتی قبل سونی و هوندا اعلام کردند برای ساخت خودروهای برقی برنامه‌ای مشترک دارند. در این مسیر، هوندا بر تولید و سونی بر توسعه‌ی پلتفرم خدمات حمل‌و‌نقل متمرکز بود. اکنون، به‌نظر می‌رسد شرکت‌های مذکور قصد دارند آن را به تجارتی جداگانه تبدیل کنند. کنیچیرو یوشیدا، رئیس و مدیرعامل سونی می‌گوید:

به‌عقیده‌ی هر دو شرکت، بهتر است این سرمایه‌گذاری مشترک، به‌جای اینکه زیر سلطه‌ی سونی یا هوندا قرار گیرد، در بلندمدت تجارتی مستقل شود.

به‌گزارش انگجت،‌ یوشیدا جزئیات بیشتری ارائه نکرد؛ اما گفت این احتمال وجود دارد که این شرکت‌ها بخشی از سهامشان را در سرمایه‌گذاری مشترک بفروشند یا عرضه‌ی اولیه‌ی عمومی داشته باشند. وی افزود:

امیدوارم بتوانم در آینده‌ای نزدیک درباره‌ی آن صحبت کنم.

این دو شرکت سرمایه‌گذاری مشترک خود را در ماه مارس علنی کردند. سونی گفته است قصد دارد جهان را ازطریق قدرت خلاقیت و فناوری متحول کند و سیستم حرکتی‌ای ایجاد کند که حول محور ایمنی و سرگرمی و سازگاری باشد.

سال گذشته، هوندا اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ کل خط‌تولید خود را به خودروهای برقی و پیل سوختی تغییر دهد. در همین زمینه، قرار است ۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و ۳۰ خودرو برقی جدید تا سال ۲۰۳۰ عرضه کند. هنوز مشخص نیست که سونی چگونه می‌خواهد این برنامه‌ها را عملی کند؛ زیرا در‌حال‌حاضر، از رقبایش عقب‌تر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات