سونی و هوندا با همکاری یکدیگر خودروی برقی تولید خواهند کرد

شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی و هوندا با همکاری یکدیگر درحال برنامه‌ریزی برای ساخت خودروهای الکتریکی هستند و انتظار می‌رود اولین محصول مشترک این دو شرکت در سال ۲۰۲۵ عرضه شود.
تبلیغات

سونی و هوندا با همکاری یکدیگر به‌دنبال تأسیس شرکت جدیدی برای طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی هستند. این سرمایه‌گذاری هنوز نهایی نشده است، اما دو شرکت، یادداشت تفاهم‌نامه‌ی اولیه را امضا کرده‌اند. انتظار می‌رود این شرکت جدید که هنوز نامی از آن برده نشده، در سال جاری تأسیس شود و فروش اولین خودرو برقی آن برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ورج، هوندا اولین مدل خودروی الکتریکی مشترک با سونی را تولید خواهد کرد و شرکت جدید وظیفه‌ی طراحی، توسعه و فروش این محصول را برعهده خواهد داشت. از طرف دیگر سونی، پلتفرم خدمات حمل‌ونقل را توسعه خواهد داد. هدف از این همکاری، ترکیب تخصص هوندا در ساخت و بازاریابی خودرو با فناوری‌های سونی در زمینه‌ی حسگرهای تصویری، مخابرات و سرگرمی است.

Sony VISION-S

کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی در بیانیه‌ای اعلام کرد:

هدف سونی پر کردن جهان با احساسات ازطریق قدرتِ خلاقیت و فناوری است. قصد داریم ازطریق همکاری با هوندا که تجربه و دستاوردهای جهانی گسترده‌ای در صنعت خودرو دارد و همچنان به پیشرفت‌های انقلابی در این زمینه ادامه می‌دهد، روی چشم‌انداز خود تمرکز کنیم تا فضای حمل‌ونقل را به فضای احساسی تبدیل کنیم و محوریت ما در این راه، ایمنی، سرگرمی و سازگاری است.

توشیهیرو میبه، مدیرعامل هوندا گفت:

شرکت جدید با اتخاذ رویکردی گسترده و جاه‌طلبانه برای خلق ارزشی که فراتر از انتظارات و تصور مشتریان است، در خط مقدم نوآوری، تکامل و گسترش حمل‌ونقل در سراسر جهان خواهد بود. ما این کار را با استفاده از فناوری و دانش روز هوندا در رابطه با محیط‌زیست و ایمنی انجام خواهیم داد، درحالی‌که دارایی‌های تکنولوژیک هر دو شرکت را هم‌سو خواهیم کرد. اگرچه سونی و هوندا شرکت‌هایی هستند که شباهت‌های تاریخی و فرهنگی زیادی دارند، اما حوزه‌ی تخصص‌های ما بسیار متفاوت است؛ بنابراین معتقدم این همکاری با یکپارچه کردن نقاط قوت هردو شرکت، فرصت‌های زیادی برای آینده‌ی صنعت حمل‌ونقل ارائه خواهد کرد.

سونی از مدتی قبل، تمایل خود را برای ورود به بازار خودرو اعلام کرده است، اما اولین حرکت درخورتوجه این شرکت با معرفی خودرو مفهومی ویژن اس در CES ۲۰۲۰ انجام شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات