جگوار لندرور با همکاری انویدیا خودرو خودران تولید می‌کند

پنج‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا و جگوار لندرور در پروژه‌ای مشترک قصد دارند خودروهایی بر ‌پایه‌ی پلتفرم نرم‌افزاری Nvidia Drive تولید کنند. به گفته‌ی جگوار لندرور، این همکاری به تولید خودروهایی ایمن منتهی می‌شود.
تبلیغات

جگوار لندرور (Jaguar Land Rover)، از خودروسازان شناخته‌شده، اخیراً از همکاری با انویدیا (Nvidia) خبر داده است. به موجب همکاری بین دو شرکت،‌ از سال ۲۰۲۵ به بعد، خودروهای کاملاً جدید جگوار و لندرور بر ‌پایه‌ی پلتفرم نرم‌افزار محور Drive تولید خواهند شد.

بر‌ اساس آنچه Zdnet می‌نویسد،‌ دنی شپیرو، قائم‌مقام واحد خودرو در انویدیا، می‌گوید در خودروهای مورد اشاره‌ی جگوار و لندرور راهکاری همه‌جانبه‌ بر‌ اساس Drive Hyperion انویدیا ارائه می‌شود. Drive Hyperion در‌‌ واقع معماری ویژه‌ی انویدیا برای پردازش در خودروهای خودران است که از یک کامپیوتر متمرکز AV بر پایه‌ی Drive Orin می‌شود.

به گفته‌ی دنی شپیرو، کامپیوتر یادشده قدرتی معادل ۲۵۴ تاپس (تریلیون عملیات بر ثانیه) ارائه می‌دهد و شامل مجموعه‌ی متنوعی از حسگرهای پرتعداد است که در اطراف خودرو قرار می‌گیرند و دستیابی به سیستم خودران را ممکن می‌کنند. قائم‌مقام واحد خودرو در انویدیا می‌گوید خودروهای آینده‌ی سال ۲۰۲۵ جگوار لندرور از سیستم‌عامل اختصاصی به‌همراه بسته‌های نرم‌افزاری Nvidia AV و Drive IX استفاده می‌کنند.

جگوار لندرور همچنین قرار است برای آموزش دادن مدل هوش مصنوعی سراغ استفاده از دیتاسنترهای تولیدشده با Nvidia DGX برود و به‌منظور دستیابی به سیستم شبیه‌سازی بسیار دقیق به استفاده از Drive Sim روی Omniverse روی بیاورد. جگوار لندرور پیش‌تر اعلام کرده که با تغییر استراتژی‌هایش قصد دارد به کسب‌و‌کاری برتر در حوزه‌ی تجهیزات الکتریکی تبدیل شود. همکاری با انویدیا یکی از اقدامات جگوار لندرور در راستای رسیدن به این هدف است.

یکی از مدیران جگوار لندرور می‌گوید خودروهای نسل بعد ایمنی بالایی خواهند داشت و به سیستم خودران و پارک خودکار در کنار سیستم کمک‌راننده مجهز خواهند بود. به گفته‌ی او همکاری با انویدیا به تولید سیستمی می‌انجامد که قابلیت‌هایی مبتنی‌ بر هوش مصنوعی (نظیر نظارت روی راننده و سرنشینان) دارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی همکاری بین انویدیا و جگوار لندرور چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات