لندرور در حال ساخت شاسی‌ بلند هیدروژنی است

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جگوار لندرور اعلام کرد که با همکاری برخی مؤسسات و شرکت‌های انگلیسی در قالب پروژه زئوس، روی توسعه نسخه مفهومی شاسی‌بلند هیدروژنی لندرور دیفندر کار می‌کند.
تبلیغات

جگوار لندرور در حال کار روی توسعه نسخه پیل سوختی هیدروژنی شاسی‌بلند لندرور دیفندر است. به گزارش Carscoops، خودروساز انگلیسی در قالب پروژه زئوس (Project Zeus) طی سال جاری آزمایش این خودروی هیدروژنی را آغاز می‌کند و برای تحقق آن، از مرکز پیشرفته پیشرانه دولت انگلیس بودجه‌‌ای دریافت کرده است. جگوار لندرور در پروژه زئوس با شرکا و قطعه سازانی از جمله دلتا موتوراسپرت، AVL، مارلی اتوموتیو سیستمز و مرکز صنعتی‌سازی باتری انگلیس همکاری خواهد کرد.

نمای کناری شاسی بلند مفهومی لندرور دیفندر هیدروژنی / Hydrogen Land Rover Defender Concept

جگوار لندرور به‌طور خاص از این وسیله نقلیه به‌عنوان خودروی مفهومی یاد می‌کند و هیچ پیشنهادی درباره‌ی ساخت نسخه‌ی تولیدی از خودروی هیدروژنی دیفندر ارائه نداده است. البته این خودروساز پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۳۰، حدود ۱۰ میلیون وسیله نقلیه هیدروژنی در جاده‌ها حضور خواهند داشت و بیش از ۱۰ هزار ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن برای چنین محصولاتی احداث خواهد شد.

آزمایش مدل هیدروژنی لندرور دیفندر در انگلیس انجام می‌شود تا قابلیت‌های آف‌رود و مصرف سوخت آن را تأیید کند. رالف کلاگ، مدیر بخش خودروهای هیدروژنی و پیل‌ سوختی جگوار لندرور، در این زمینه گفت:

ما می‌دانیم هیدروژن در ترکیب پیشرانه‌های آینده در کل صنعت حمل‌ونقل نقش اساسی دارد و در کنار خودروهای الکتریکی، راه‌ حل دیگری در جهت کاهش آلایندگی برای توانایی‌ها و نیازهای خاص خط تولید کلاس جهانی جگوار لندرور ارائه می‌دهد. کارهایی که در کنار شرکای ما در پروژه زئوس انجام شده است به ما کمک می‌کند در سال ۲۰۳۹ به شرکتی تجاری کاملا پاک (بدون تولید کربن) تبدیل شویم؛ زیرا ما برای نسل بعدی خودروهای بدون آلایندگی آماده می‌شویم.
دیاگرام پیشرانه مفهومی لندرور دیفندر هیدروژنی / Hydrogen Land Rover Defender Concept

جگوار لندرور نه‌تنها قصد دارد تا سال ۲۰۳۹ به کسب‌وکاری کاملا بدون محصولات آلاینده تبدیل شود؛ بلکه می‌خواهد تا سال ۲۰۳۶ سطح انتشار آلایندگی خودروهایش را به صفر برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات