BMW از نمایشگر ۳۱ اینچی 8K مخصوص خودرو رونمایی کرد

شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهراً بی‌ام‌و (BMW) چشم‌انداز جالبی نسبت به آینده‌ی خودروها دارد. این شرکت اخیرا از مانیتور ۳۱ اینچی 8K خود برای استفاده در داخل خودرو رونمایی کرد.
تبلیغات

CES امسال میزبان فناوری‌های جدید خودروسازان نیز بوده است. BMW در چشم‌انداز آینده‌ی خود از صنعت خودرو، استفاده از صفحه‌نمایش‌های بزرگ را در‌ نظر دارد، نمایشگری که وسایل نقلیه را به سالن سینمای متحرک تبدیل خواهد کرد تا مسافران را در سفرهای جاده‌ای سرگرم کند.

به گزارش گیزمودو، خودروسازان پیش از این از تلویزیون‌های کوچک در خودروها استفاده کرده‌اند تا افرادی که روی صندلی‌های عقب می‌نشینند بتوانند در حین حرکت در مسیر، سرگرم شوند. اگرچه امروزه شاهد نمایشگرهای مدرنی هستیم که می‌توان آن‌ها در پشت صندلی یا زیر سقف مخفی کرد، این صفحه‌نمایش‌ها معمولاً بسیار کوچک‌تر از تلویزیون‌هایی است که در خانه از آن‌ها استفاده می‌شود؛ اما به‌نظر می‌رسد دیدگاه BMW در این زمینه تغییر کرده و این شرکت قصد دارد از نمایشگرهای بزرگ‌تر در خودروها استفاده کند.

بی‌ام‌و در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ از طرح مفهومی سینمای داخل خودرو خود موسوم به Theater Screen رونمایی کرد. این محصول همان‌طور که از نام آن پیدا است، یک نمایشگر فوق‌عریض است که با ابعاد ۳۱ اینچ در بخش پشتی خودرو تعبیه می‌شود. فضای بین سقف و فضای بالای صندلی‌های پشتی از نسبت تصویر ۳۲ به ۹ و وضوح تصویر ۸۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل بهره خواهد برد و این یعنی می‌توان فیلم‌های 4K را در نسبت تصویری ۱۶ به ۹ مشاهده کرد و علاوه‌ بر‌ این، محتوای اضافه به‌طور هم‌زمان در دو طرف نمایشگر، نمایش داده خواهد شد.

bmw theater screen

Theater Screen از آمازون فایر تی‌وی بهره می‌برد و برای پخش محتوا در جاده به اتصال گوشی‌های هوشمند 5G متکی است. این در حالی است که سیستم صدای فراگیر Diamond Bowers & Wilkins، باعث می‌شود صدایی شبیه به صدای سینما برای مسافران صندلی‌های عقب ایجاد شود و این تجربه هنگامی که نمایشگر بزرگ BMW پایین بیاید بیشتر احساس خواهد شد. با فعال شدن نمایشگر، آفتاب‌گیرهای جمع‌شونده، شیشه‌های جانبی و عقب خودرو را می‌پوشانند تا فضای داخلی کم‌نورتر شده و محتوای نمایشگر بهتر نمایش داده شود.

این صفحه‌نمایش باعث می‌شود دید راننده به آینه‌‌ی عقب کمتر شود، اما با توجه به ویژگی‌هایی مثل دوربین‌های پشتیبان، که در کشورهایی مثل کانادا برای همه‌ی وسایل نقلیه جدید مورد نیاز است، یک صفحه‌نمایش LCD روی شیشه‌ی جلو در‌ دسترس راننده قرار خواهد گرفت تا همچنان دید وی به عقب حفظ شود. این دوربین در‌ واقع مشکل عدم دسترسی به دید عقب خودرو را رفع خواهد کرد. همچنین تا این لحظه هیچ اطلاعاتی در‌ مورد تاریخ عرضه‌ی سینمای مخصوص خودرو BMW در‌ دسترس قرار نگرفته است.

آمازون فایر تی‌وی در خودروها

در‌ حالی‌که BMW فعلاً در یک طرح مفهومی از آمازون فایر تی‌وی استفاده کرده است، اما آمازون در تلاش است تا پلتفرم پخش تلویزیونی خود را در خودروهای واقعی امسال نیز عرضه کند. این شرکت سال گذشته فایر تی‌وی را در جیپ واگنیر و گرند واگنیر عرضه کرد. می‌توان انتظار داشت در سال جاری میلادی، فایر تی‌وی را در خودروهای بیشتری از‌ جمله جیپ گرند چروکی، کرایسلر پاسیفیکا، فورد اکسپلورر و لینکلن نویگیتور مشاهده کنیم.

پلتفرم فایر تی‌وی آمازون، مثل CarPlay اپل یا اندروید Auto از سیستم ناوبری بهره نمی‌برد، بنابراین فقط باید روی قابلیت‌های پخش محتوای آن حساب باز کرد. شاید دلیلی اصلی BMW برای استفاده از این پلتفرم در صندلی‌های پشتی خودرو نیز همین بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات