تسلا در سال ۲۰۲۱ حدود یک‌میلیون دستگاه خودرو فروخت

دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین آمار منتشرشده نشان می‌دهد تسلا موفق شده است در سال ۲۰۲۱ حدود یک‌میلیون دستگاه خودرو بفروشد.
تبلیغات

براساس گزارشی تازه، تسلا توانسته است با فروش با ۹۳۶،۱۷۲ دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۱، رکورد فروش خود را بشکند. این آمار نشان‌دهنده‌ی افزایش ۸۷ درصدی درمقایسه‌با ۴۹۹،۵۵۰ خودرو فروخته‌شده در سال ۲۰۲۰ است.

به‌گزارش ورج، تسلا فقط در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۱ موفق شد ۳۰۸،۶۰۰ دستگاه خودرو تحویل دهد که این رقم در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۴۱،۳۰۰ دستگاه خودرو بود. از این تعداد، ۱۱،۷۵۰ دستگاه خودرو برای مدل‌های تسلا S و X بودند؛ درحالی‌که حدود ۲۹۶،۸۵۰ خودرو از مدل‌های تسلا ۳ و Y فروخته شدند.

تسلا قبلا اعلام کرده بود قصد دارد فروش سالانه‌ی خود را حدود ۵۰ درصد افزایش دهد. اگرچه شرکت مذکور به یک‌میلیون محموله نرسیده است، همچنان از هدف رشد سالانه‌اش فراتر رفته است. ماه نوامبر، یادداشتی داخلی فاش کرد ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، به کارمندانش گفته است برای تحویل خودروها تا پایان سه‌ماهه عجله نکنند و در‌عوض، تمرکز بیشتری روی کاهش هزینه‌ها داشته باشند. همچنین، در این متن اشاره شد که او انتظار موجی از وسایل نقلیه از کارخانه‌های تسلا در کالیفرنیا و چین را دارد.

کمبود مداوم تراشه باعث شده است تعدادی از خودروسازان ازجمله تسلا کمی سرعت فروششان را کاهش دهند. سال گذشته، شرکت مذکور نرم‌افزار خود را به‌منظور کمک به کاهش تأثیر کمبود تراشه بازنویسی کرد.

همچنین، شرکت یادشده مجبور شد برای مدت کوتاهی در ماه فوریه تولید را در کارخانه‌ی کالیفرنیا خود تعطیل کند. حتی برخی از مشتریان گزارش دادند که پورت‌های USB در خودروهایشان نیست و احتمالا این مسئله به‌دلیل کمبودهای موجود است.

با وجود همه‌ی این مشکلات، ارزش شرکت مذکور در ماه اکتبر پس از اینکه شرکت اجاره‌ی خودرو هرتز ۱۰۰ هزار تسلا را به ناوگان خود اضافه کرد، از یک‌تریلیون دلار فراتر رفت. این شرکت حتی سودآورترین فصل مالی خود را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ تجربه کرد؛ اما با‌توجه‌به اینکه درآمد سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۱ هنوز منتشر نشده، آمار نهایی ممکن است تغییر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات