لاستیک‌های جدید گودیر؛ راه‌حلی برای رفع صدای خودروهای الکتریکی

شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
اگرچه خودروهای الکتریکی تقریباً بدون صدا کار می‌کنند، رانندگان همچنان صدای لاستیک و جاده را می‌شنوند. اکنون شرکت گودیر (GoodYear) با تولید لاستیک‌های جدید خود سعی می‌کند این مشکل را برطرف کند.
تبلیغات

شرکت گودیر به‌تازگی اولین لاستیک‌های خود را معرفی کرده است؛ لاستیک‌هایی که به‌طور خاص برای خودروهای الکتریکی ساخته شده است. همان‌طورکه می‌دانیم، خودروهای برقی تقریباً بی‌صدا هستند؛ اما این به‌معنی شنیده‌نشدن صداهایی مثل صدای لاستیک و جاده نیست. این دقیقا مشکلی است که تایر کاملا جدید موسوم به Goodyear ElectricDrive GT می‌خواهد آن را حل کند.

به‌گزارش ReviewGeek، تایر جدید گودیر برای خودروهای الکتریکی، به‌ویژه خودروهای ساخت شرکت تسلا بهینه‌سازی شده است. درواقع، محصولات تسلا اولین خودروهایی هستند که لاستیک جدید گودیر را دریافت خواهند کرد؛ البته این شرکت قصد دارد در آینده، تایرهای ElectricDrive GT را برای سایر خودروهای برقی نیز تولید کند.

خودروهای برقی مثل خودروهای گازسوز، تقریبا صدایی تولید نمی‌کنند؛ بااین‌‌حال، این بی‌صدابودن نیز مشکلات مخصوص خود را به‌همراه دارد؛ ازجمله صدای باد، شنیده‌شدن صدای جاده ناشی از لاستیک‌های خودرو و... . علاوه‌براین، خودروهای برقی سنگین از تعداد زیادی سلول باتری بهره می‌برند که این موضوع باعث می‌شود تایرهای معمولی این خودروها حتی سریع‌تر فرسوده شوند.

لاستیک جدید گودیر

نکته‌ی دیگری که باید در نظر گرفت، میزان برد و کارایی خودروهای برقی است. هر خودروساز سعی می‌کند محصولاتی تولید کند که کارآمد باشند و با هر بار شارژ بتوان مسافتی طولانی را با آن‌ها سفر کرد. ساخت تایر جدید در ابتدا برای خودروهای برقی ازنظر تئوری باید به افزایش برد این خودروها کمک کند و باعث کاهش سرعت سایش و پارگی لاستیک شود. به‌همین‌دلیل، انتظار می‌رود مشکل صدای مطرح‌شده برای خودروهای برقی با لاستیک‌های جدید گودیر رفع شود.

گودیر در بیانیه‌ی خود برای معرفی لاستیک‌های جدید ElectricDrive GT گفت:

تایرهای ElectricDrive GT از فناوری SoundComfort گودیر بهره می‌برند؛ فناوری بسیار جذابی که به‌عنوان مانع صوتی داخلی عمل می‌کند و باعث کاهش صدای جاده خواهد شد. علاوه‌براین، تایرهای جدید با الگوی اج نامتقارن و ترکیب اج تخصصی طراحی شده‌اند که باعث افزایش کشش آن در تمام فصول خواهد شد. این قابلیت همچنین در شرایطی که در جاده‌های خیس و خشک رانندگی می‌کنید، باعث بهبود راندن خودرو خواهد شد.

در اینجا، ایده‌ی اصلی آن است که وقتی با تسلا مدل اس بی‌صدا در جاده رانندگی می‌کنید، به‌جای یک موتور ماشین معمولی، صدای جاده را خواهید شنید؛ درنتیجه تایر ElectricDrive GT گودیر باعث می‌شود صدای کمتری از جاده شنیده شود. این تایرها به افزایش برد مسافت با هر بار شارژ خودرو و کاهش سرعت سایش و پارگی لاستیک‌ نیز کمک خواهند کرد.

رانندگان خودروهای برقی به‌خوبی می‌دانند که رفع این مشکل چه قابلیت مهمی خواهد بود. شایان‌ ذکر است تسلا نیز اخیرا به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی برای کاهش نویز فعال جاده منتشر کرده است.

لاستیک‌های جدید ElectricDrive G گودیر اوایل سال ۲۰۲۲ در آمریکای‌شمالی دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت. عرضه‌ی این لاستیک‌ها با ابعاد محبوب 255/45R19 104W XL که مختص تسلا مدل Y و مدل ۳ است، آغاز خواهد شد. پس از مدتی، می‌توان انتظار داشت که ElectricDrive G در ابعاد دیگر و برای سایر خودروهای الکتریکی نیز دردسترس قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات