بررسی وضعیت جاده‌ها با سیستم نظارتی جدید هوندا

دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هوندا در برنامه‌ی آزمایشی جدید خود از دوربین‌های خودرو برای نظارت بر وضعیت جاده‌ها استفاده می‌کند.
تبلیغات

اگر درست اطلاع داشته باشید که خودروی شما چه بخشی از جاده را در اختیار دارد، راندن بین خطوط بسیار آسان‌تر خواهد بود. به دلایل مختلف، تعمیر و نگه‌داری زیرساخت‌های اولیه در خیابان‌های آمریکا به قدری کم بوده که بسیاری از خطوط بزرگراه‌های این کشور محو، آسیب‌دیده و مبهم هستند. برنامه آزمایشی جدیدی از مؤسسه تحقیقاتی هوندای ایالات متحده آمریکا، در آینده می‌تواند به دپارتمان‌هایی که مسئول رسیدگی به اوضاع جاده‌ها و بزرگراه‌ها هستند کمک کنند وضعیت جاده‌های تحت مراقبت خود را زیر نظر داشته باشند.

به گزارش انگجت، سیستم نظارت بر وضعیت جاده هوندا، از دوربین‌ها و سیستم‌های ناوبری GPS که در بسیاری از خودروهای امروزی یافت می‌شود، برای نظارت بر شرایط لحظه‌ای جاده‌ها و تشخیص خطرات احتمالی استفاده می‌کند. این سیستم وضعیت خطوط جاده را با رنگ‌های سبز، زرد، خاکستری و قرمز ارزیابی می‌کند. سبز و زرد نشانگر خطوط ایده‌آل یا با کیفیت خوب هستند، درحالی‌که قرمز مواردی را نشان می‌دهد که نیاز به تعمیر دارند و خاکستری به این معنی است که هیچ خط‌کشی در جاده وجود ندارد (مانند خیابان‌های شهری یا جاده‌های روستایی). در ادامه ویدئوی معرفی این سیستم را مشاهده می‌کنید:

سیستم مذکور با استفاده از دوربین‌های خودرو و سایر حسگرها شرایط جاده را ثبت و آن را با GPS داخلی هماهنگ می‌کند تا مکان‌های دقیق خطر یا آسیب را ارائه دهد و سپس آن داده‌ها در یک سرور امن آپلود می‌شوند. هنگامی که داده‌ها در فضای ابری قرار می‌گیرند، دپارتمان‌های مربوطه بزرگراه‌ها و حمل‌و‌نقل محلی می‌توانند از طریق پورتال وب به آن دسترسی داشته باشند تا ببینند کدام بخش از جاده نیاز به تعمیر یا رنگ آمیزی فوری دارد.

جک مارچبنکس، مدیر دپارتمان حمل و نقل اوهایو، روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت:

ما به‌طور مرتب جاده‌های خود را در سراسر اوهایو بازرسی می‌کنیم و سریعاً برای رسیدگی به مشکلاتی مانند خط‌کشی‌های کم‌رنگ یا آسیب‌دیده که شناسایی شده‌اند، اقدام می‌کنیم. فرایند این کار فشرده است. خط‌کشی‌های خوب برای رانندگان امروز و وسایل نقلیه فردا مهم هستند، ما از همکاری با هوندا برای بهبود این وضعیت هیجان‌زده هستیم.

هوندا در حال همکاری با وزارت حمل و نقل اوهایو برای برنامه آزمایشی آینده خود است که قرار است اوایل سال آینده آغاز شود. طبق بیانیه مطبوعاتی روز دوشنبه، در طول این مطالعه، بدیهی است که تنها خودروهای منتخب هوندا داده‌ها را ضبط می‌کنند تا به افزایش کارایی عملیات تعمیر و نگه‌داری جاده در اوهایو کمک کنند. این مؤسسه تحقیقاتی به دنبال این است که در نهایت کل ناوگان خودروهای هوندا و آکورا را به هم متصل کند و به آن‌ها اجازه دهد داده‌ها را از طریق شبکه‌های V2V (خودرو به خودرو) به اشتراک بگذارند و به‌روز‌رسانی‌های آنی را برای سیستم‌های ADA خود ارائه دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات