صاحبان خودرو‌های تسلا به خاطر قطعی سرور اپلیکیشن با درهای بسته این خودرو‌ها مواجه شدند

یک‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
قطعی سرور اپلیکیشن تسلا در سراسر جهان موجب شد تا صاحبان این خودروها نتوانند درهای خودرو‌های خود را باز کرده و از آن‌ها استفاده کنند.
تبلیغات

سرور اپلیکیشن موبایل تسلا روز ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۹ آبان ۱۴۰۰) برای چند ساعت از کار افتاد و منجر به قطع شدن این اپلیکیشن در سراسر جهان شد؛ این قطعی سرور باعث شد تا صاحبان خودروهای تسلا نتوانند به خودروهای خود متصل شده و درهای آن‌ها را باز کنند.

در ابتدا به نظر می‌رسید که این اختلال فقط صاحبان خودرو‌های تسلا در آمریکای شمالی را تحت تأثیر قرار داده باشد، اما کمی بعد یکی از صاحبان این خودروها از سئول، کره جنوبی نیز با منشن کردن ایلان ماسک در توییتی نوشت که با پیام خطای ۵۰۰ سرور برای اتصال به خودروی مدل ۳ خود از طریق اپلیکیشن iOS مواجه شده است و از او درباره این مشکل توضیح خواست.

tesla app outage

اولین واکنش مدیرعامل تسلا به این توییت این بود که در حال بررسی این مشکل است. توئیت‌های دیگر صاحبان خوردو‌های تسلا حاکی از آن است که با قطعی سرور اپلیکیشن، دسترسی این افراد به خودروهایشان مختل شده و تمام برنامه‌ریزی‌هایشان به هم ریخته‌ است.

به گزارش engadget، این قطعی اندکی پس از به‌روزرسانی اپلیکیشن موبایل تسلا اتفاق افتاد و موجب شده بود تا کاربران نتوانند از طریق این اپلیکیشن به خودروهای شخصی خود متصل شوند.

ایلان ماسک بعد از حدود پنج ساعت از برطرف شدن این مشکل خبر داد و در توییتی نوشت:

احتمال دارد این مشکل به دلیل افزایش ترافیک شبکه رخ داده باشد.

او بابت اختلال به وجود آمده عذرخواهی کرد و قول داد اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع دوباره این اتفاق را در دستور کار تسلا قرار دهد.

elon musk tweet

با توجه به اینکه امروزه خودروسازان از خدمات ابری و اپلیکیشن‌ها بیشتر استفاده می‌کنند و اتفاقاتی از این دست اجتناب‌نا‌پذیر هستند، همراه داشتن سوییچ یا ریموتی به عنوان بک‌آپ اقدامی هوشمندانه‌ است.

شما درباره استفاده خودرو‌های برقی از اپلیکیشن‌ها برای وردود به خودرو چه دیدگاهی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات