طرح مفهومی بی ام و از هاچبک برقی آی ویژن سیرکولار معرفی شد

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ام‌و در نمایشگاه IAA مونیخ از خودروی مفهومی و برقی آی ویژن سیرکولار رونمایی کرد. این خودرو با استفاده از چاپگر سه‌بعدی و مواد بازیافتی ساخته شده و تصویری تخیلی از سال ۲۰۴۰ است.
تبلیغات

امسال بی‌ام‌و در نمایشگاه IAA مونیخ چندین خودرو را به نمایش گذاشته است. برخی از این خودروها مانند شاسی‌بلند برقی iX، سدان i4 و همچنین یک مدل مفهومی جدید به نام iX5 هیدروژنی را قبلاً دیده بودیم؛ اما در کنار خودروهای برقی و نمونه‌ی اولیه‌ی محصولات هیدروژنی بی‌ام‌و، طرح مفهومی آی ویژن سیرکولار (i Vision Circular) در کانون توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه مونیخ قرار دارد و بسیار زیبا است.

مدل مفهومی بی‌ام‌و آی ویژن سیرکولار، خودرویی چهارنفره، جمع‌و‌جور و تخیلی از سال ۲۰۴۰ و با تمرکز بر ماندگاری و تجمل است و در طراحی آن ۱۰۰ درصد از مواد قابل بازیافت استفاده شده و این موضوع حتی شامل بسته باتری هم می‌شود. بی‌ام‌و باتری مزبور را با به‌کارگیری مواد موجود در چرخه‌ی بازیافت می‌سازد و می‌گوید در این باتری، بدون مصرف منابع ارزشمند، می‌توان به انرژی متراکم و بسیار زیادی دست یافت.

مفهوم آی ویژن سیرکولار از نظر ظاهری، رویکردی منحصربه‌فرد نسبت به زبان فعلی محصولات بی‌ام‌و دارد. جلوپنجره‌ی معروف بی‌ام‌و هنوز هم در این خودرو دیده می‌شود و چراغ‌های جلو در گوشه‌ی جلوپنجره قرار دارند و شاهد استفاده از لامپ‌های LED در بخش‌‌های مختلف جلوپنجره برای تزئین منحصر‌به‌فرد آن‌ هستیم. شیشه‌ی جلو و سقف یک شیشه‌ی یکپارچه را تشکیل می‌دهند که در طول خودرو امتداد یافته است. چرخ‌ها و پره‌های باریک آن‌ها با چراغ‌های جلو و جلوپنجره هماهنگ هستند و ظاهر قسمت عقب نیز با توجه به استفاده از لامپ‌های LED، طرحی مشابه سایر اجزاء این خودرو دارد.

در کابین شاهد مخلوطی از مواد منحصربه‌فرد هستیم و بی‌ام‌و در این قسمت از روشی با عنوان تکنیک‌های جدید اتصال استفاده می‌کند و به‌عنوان مثال، داشبورد با کمک چاپگر سه‌بعدی تولید می‌شود و این عمل باعث کاهش به‌کارگیری چسب خواهد شد و ترکیبی منحصر‌به‌فرد و یک‌تکه با مواد کریستالی ایجاد خواهد کرد. همچنین به جای نمایشگرهای سنتی موجود در مرکز داشبورد، اطلاعات بر بالای پنل ابزار داشبورد و در پایین شیشه‌ی جلو نمایش داده می‌شوند.

چهار صندلی راحت و خاص در درون کابین قرار دارند. بی‌ام‌و این صندلی‌های بنفش کمرنگ را با استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی ساخته است و هر چهار صندلی یادشده را در قابی آلومینیومی و طلایی‌رنگ قرار داده و حتی فرمان را با به‌کارگیری گرد چوبی مخصوص و چاپگر سه‌بعدی ساخته است.

مفهوم آی ویژن سیرکولار حداقل به‌زودی‌ تولید نخواهد شد و شاید در سال ۲۰۴۰ شاهد چیزی شبیه به آن باشیم؛ اما انتظار می‌رود بی‌ام‌و از برخی تکنیک‌های بازیافت منحصر‌به‌فرد خود برای ساخت مدل‌های آینده استفاده کند.

نمای سه چهارم عقب بی ام و آی ویژن سیرکولار / BMW i Vision Circular
نمای کناری بی ام و آی ویژن سیرکولار / BMW i Vision Circular
نمای عقب بی ام و آی ویژن سیرکولار / BMW i Vision Circular
نمای جلو بی ام و آی ویژن سیرکولار / BMW i Vision Circular
جلو پنجره و چراغ های بی ام و آی ویژن سیرکولار / BMW i Vision Circular
رینگ بی ام و آی ویژن سیرکولار / BMW i Vision Circular
داشبورد بی ام و آی ویژن سیرکولار / BMW i Vision Circular
فرمان بی ام و آی ویژن سیرکولار / BMW i Vision Circular
داشبورد بی ام و آی ویژن سیرکولار / BMW i Vision Circular
صندلی های عقب بی ام و آی ویژن سیرکولار / BMW i Vision Circular
قاب صندلی های جلو بی ام و آی ویژن سیرکولار / BMW i Vision Circular
تزئینات روی در بی ام و آی ویژن سیرکولار / BMW i Vision Circular
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات