هزینه تعمیر و نگهداری تسلا مدل 3 مشابه خودروهای بنزینی است

شنبه 16 مرداد 1400 - 14:45
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس نتایج آزمایش نشریه‌ی Car and Driver، هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری تسلا مدل 3 کمتر از خودروهای معمولی نیست و بعضی از قطعات بدنه این خودرو، بسیار گران هستند.
تبلیغات

برخی از رسانهها ادعا میکنند تسلا مدل 3 در مقایسه با خودروهای تمام بنزینی، هزینهی تعمیر و نگهداری کمتری دارد؛ اما نتایج متفاوتی نیز در این زمینه وجود دارد. نشریهی Car and Driver بیش از ۶۴ هزار کیلومتر از مدل 3 با ارتقاء به آخرین به‌روزرسانی‌های آن استفاده کرده است و در گزارشی در رابطه با خودروی یادشده میگوید: «مقدار صرفهجویی واقعی در هزینههای مرتبط به تعمیر و نگهداری بسیار پایین است

در واقع به گفتهی نشریهی مزبور، مقدار صرفهجویی در تسلا مدل 3 تنها کمی بهتر از دو خودروی درونسوزی بود که همزمان با تسلا مدل 3 از آنها استفاده شده است. به گفته Car and Driver، در خودروی برقی نیازی به تعویض روغن نیست؛ اما مدل 3 نیازمند تعویض و روغن‌کاری کالیپرهای ترمز است که در خودروهای برقی برای ترمزهای احیاکننده‌ی انرژی میشوند. روغنکاری کالیپرها ۳ مرتبه روی نمونهی آزمایشی آنها انجام شده است و در یک مورد هزینهی آن به ۴۳۲ دلار رسید.

مخارج یادشده کمتر از مبالغ پرداختی برای سرویس بیامو M340i و کیا تلوراید با ۵۳۹ و ۷۲۸ دلار است؛ ولی تفاوتهایی هم وجود دارد؛ چون کارشناسان Car and Driver معتقدند هزینهی ماهانهی نگهداری تسلا مدل 3 چندان جالب نیست. آنها مواردی که باید برای خودروی تسلا مدل 3 انجام داد ذکر کردهاند. نکات مزبور بهطور کلی شامل تعمیر و نگهداری نیست؛ اما به گفته Car and Driver، هزینهی تعویض بعضی اجزاء بدنه مثل سقف شیشهای ۱۲۰۰ دلار و شیشهی جلو ۱۱۰۰ دلار است. لاستیکها را هم باید پس از پیمایش ۴۸ هزار کیلومتر تعویض کرد؛ زیرا مدل 3 به تایرهای میشلن Primacy MXM4 و مخصوص به خود مجهز شده است که آج کوتاهی دارند و خیلی زود باید آنها را تعویض کرد.

نشریه‌ی Car and Driver لاستیک‌های میشلن Pilot Sport 4 را با عملکردی بهتر، جایگزین تایرهای قبلی کرد و به این ترتیب ۱۱۵۷ دلار به مجموع کل هزینه‌های مالکیت تسلا مدل 3 افزوده شد. البته در مقابل پیمایش بیش از ۶۴ هزار کیلومتر، نیازی به تعمیر خودرو پیدا نشد و مشکلی به وجود نیامد؛ اما Car and Driver بر اساس تجربه‌ی خود می‌گوید مدل 3 واقعاً ارزان‌تر از خودروهای معمولی نیست.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات