کلید دیجیتال در iOS آیفون را به سوئیچ خودرو تبدیل می‌کند

دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
در نطق اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل، کوپرتینویی‌ها قابلیتی جدید رونمایی کردند که با استفاده از آن، می‌توان سوئیچ خودرو را کامل کنار گذاشت.
تبلیغات

کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل یا WWDC 2020 از دقایقی پیش آغاز شده است و در آن، رونمایی نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌ها و سرویس‌های اپل را شاهد هستیم. یکی از سرویس‌های جذابی که اپل در مراسم خود معرفی کرد، امکان استفاده از آیفون‌ به‌جای سوئیچ خودرو است که با استفاده از آن می‌توان کاملا سوئیچ را کنار گذاشت. از‌این‌پس، مالکان خودروهایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کند، می‌توانند خودرو خود را بدون نیاز به همراه‌داشتن سوئیچ باز و حتی خودرو را روشن کنند. 

براساس اطلاعات ارائه‌شده‌، نسل جدید بی‌ام‌و سری ۵ که چندی پیش رونمایی شد، از این ویژگی پشتیبانی می‌کند. انتظار می‌رود سایر خودروسازها نیز به‌زودی قابلیت استفاده از این ویژگی را به خودروهای خود اضافه کنند. این ویژگی که کلید دیجیتال نام دارد، بسیار امن است؛ چراکه اطلاعات مربوط به کلید دیجیتال در تراشه‌ای ذخیره می‌شود که اطلاعات کیف‌پول و فیس‌آیدی در آن ذخیره شده‌اند. به‌بیان‌بهتر، از ذخیره‌شدن اطلاعات مربوط به کلید دیجیتال در فضای ابری خبری نیست و همه‌ی داده‌ها روی گوشی قرار می‌گیرند. 

نکته‌ی جالب درباره‌ی این قابلیت امکان اشتراک‌گذاری کلید دیجیتال خودرو با دیگران ازطریق اپلیکیشن iMessage است. بدین‌ترتیب، کاربر می‌تواند با استفاده از اشتراک‌گذاری کلید دیجیتال، امکان استفاده از خودرو را برای دیگران فراهم کند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که امکان محدود‌کردن دسترسی‌ها نیز در زمان اشتراک‌گذاری وجود دارد. برای مثال، والدین می‌توانند امکان استفاده از خودرو را برای فرزندان نوجوان خود محدود کنند. 

اپل می‌کوشد با همکاری خودروسازان و با هدف بهبود ویژگی کلید دیجیتال، تراشه‌‌ی U1 باند پهن خود را در خودروها جای دهد. با استفاده از تراشه‌ی U1، دیگر نیازی نیست کاربران گوشی خود را به خودرو بچسبانند تا ازطریق NFC‌ ارتباط برقرار شود؛ بلکه در فاصله‌ای معقول‌تر، خودرو امکان شناسایی آیفون را خواهد داشت. برای مثال، دیگر لازم نیست کاربر گوشی خود را از جیب یا کیف خود خارج و قفل در را باز کند؛ بلکه صرفا با نزدیک‌شدن به خودرو، می‌تواند قفل را باز کند و وارد خودرو شود. اپل اعلام کرده است این ویژگی در iOS 14 دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت؛ هرچند گجت‌های مبتنی‌بر iOS 13 نیز این ویژگی را دراختیار آنان خواهند گذاشت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات