تسلا روش جدیدی برای شبکه‌ فروش خود ابداع کرد

جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تسلا فرایند فروش خود را متحول و از هر خودروساز دیگری راحت‌تر کرده است. این سیستم، کلیک کن و خودروی خود را بردار، نام دارد.
تبلیغات

تسلا می‌داند که فرایند فروش ۶۰۰۰ خودرو در هفته که آمار فروش امسال بوده است، کاملا متفاوت با فروش ۱۰۰۰ خودرو در مدت مشابه سال قبل خواهد بود. مسلما تغییرات و موفقیت‌هایی که در فرایند تولید و رشد آن‌ به دست می‌آید، بزرگ است ولی صحبت اصلی، فروش و رساندن خودرو‌ی کامل به دست صاحب نهایی است. همان‌طور که در فرایند تحقیق و توسعه محصول، تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی به ارزان‌‌سازی تکنولوژی‌های جدید و فرایند تولید و توسعه آن‌ها می‌پردازند، باید به افزایش فروش و مشتریان محصولاتشان نیز فکر کنند.

تسلا Tesla

ظاهرا تنگنا این موضوع مربوط به قراردادها است. برخی مشتریان به دلیل داشتن قراردادهای قدیمی در فروشگاه‌های تسلا سرگردان هستند. تسلا تلاش می‌کند برای حل مشکل مشتریان خود راه‌حلی ارائه دهد. راه‌حل این است که مشتریان بتوانند خودرویی که خریداری کرده‌اند را در صورت عدم رضایت، بازگردانده و پول خود را پس بگیرند. این کار تنها با یک کلیک روی صفحه‌نمایش قابل انجام است.

ما این حد از احترام به مشتری را از ارشدترین مقام کمپانی یعنی elon musk یاد گرفته‌ایم چون Elon Musk توئیت خلاصه‌ای از تلاش خود برای حل مشکل یک خریدار ناامید و ناتوان از خرید خودروی شخصی منتشر کرده بود. بعد از این توئیت Elon Musk، یکی از خریداران مدل ایکس، که برای دریافت خودروی خود، زمان زیادی منتظرمانده بود و شوهر خواهر خود را گرفتار کرده بود، توئیتی کرد و از این مشکل به Elon Musk شکایت برد.

elon musk tesla

بعد از توئیت این مشتری شاکی، Elon Musk زیر توئیت این مشتری و در پاسخ به شکایت او، نوشت: " شرکت سعی در از بین بردن قراردادها و زدودن کاغذ بازی‌های اضافی دارد و می‌خواهد سیستم “tap Here & you get your car” ( کلیک کن و خودروی خود را تحویل بگیر ) را پیاده کند و شما بتوانید خودروی خریداری شده‌ی خود را مانند هر محصول دیگری، اگر به هر دلیلی دوست نداشتید، بازگردانید.

بازار و مشتریان برای ما بسیار مهم هستند و از آنجایی که مشتریان اکثر خطوط قرمز را به صورت آنلاین پشت سر می‌گذارند، قسمت تحویل خودروی ما فقط باید تایید هویت کند تا بتواند دست شما را در دست تسلای جذاب و دوست داشتنیتان بگذارد. بازدهی در تمام فرایندها از جمله فروش محصولات تولیدی هم از اهمیت بسیار بالایی برای ما برخوردار است. ما نمی‌خواهیم فرایند فروش تنها یک نمایش رسید و دریافت کالای ناخواسته باشد. ما می‌خواهیم این فرایند، فرایندی بالقوه با بازده بالا و رضایت حداکثری باشد.

T Sportline tesla x

Tesla X

هر تغییری در آینده احتمالا به نفع مشتریان خاص خواهد بود، اما تمام سعی خود را به کار خواهیم بست که با رعایت عدالت، تمام برنامه‌های خود را به بهترین نحو به انجام برسانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات