تویوتا جزئیات برنامه‌ی خود جهت همکاری با فورد را اعلام کرد

سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا در نمایشگاه CES 2016 از جزئیات برنامه‌ی خود برای همکاری با فورد جهت استفاده از پلتفرم اسمارت لینک یوایس SDL در خودروهای خود پرده برداشت. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

خودروهای تویوتا به زودی بسیار راحت‌تر با گوشی‌های هوشمند ارتباط برقرار خواهند کرد. بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی خودرو در جهان در خودروهای ۲۰۱۷ خود از اسمارت لینک دیوایس (SDL) در کنار ماژول ارتباط داده‌ای (DCM) بهره خواهد برد.

SDL‌ پلتفرم متن باز اتصال موبایل به سیستم چندرسانه‌ای خودرو است که قادر است محتویات نمایشگر گوشی هوشمند را در نمایشگر داشبورد خودرو نمایش بدهد. این پلتفرم متن باز برای استاندارد سازی سیستم‌های اطلاعاتی و چندرسانه‌ای خودروها توسعه داده شده است. در حال حاضر اکثر خودروساز‌های پلتفرم‌های خاص خود را توسعه می‌دهند. این مساله بدین معنا است که اگر فولکس واگن خود را بفروشید و بی‌ام‌و خریداری کنید، قادر نخواهید بود اطلاعات تنظیمات اپلیکیشن‌های داخل خودروی خود را انتقال دهید.

پلتفرم SDL

علاوه بر مالکان خودرو، استفاده تمامی خودروسازان از پلتفرم یکپارچه مانند اندروید و تولیدکنندکان موبایل، توسعه‌دهندگان نیز قادر خواهند بود اپلیکیشن‌های بیشتری را عرضه کنند. در حال حاضر ۲۷ پلتفرم مختلف در خودروها به کار گرفته می‌شود که این بدین معنا است که توسعه دهندگان هر اپلیکیشن باید آن را برای ۲۷ پلتفرم مختلف بهینه کنند. اپل و گوگل پیش‌تر با معرفی راه‌حل‌های خود با نام کارپلی و اندروید اتو سعی بر جذب خودروسازان به پلتفرم‌های خود و یکپارچه سازی بیشتر این صنعت کنند. اما شرکت‌های بزرگ خودروسازی مانند فورد و تویوتا در حال حاضر علاقه‌ای برای استفاده از کارپلی و اندروید اتو ندارند , به استفاده از SDL تمایل بیشتری نشان داده‌اند. 

تویوتا در نمایشگاه CES 2016 علاوه بر استفاده از SDL، برنامه‌ی خود جهت تجهیز خودروهای تولیدی به ماژول ارتباط داده‌ای (DCM) را نیز اعلام کرد. تویوتا به کمک DCM‌ در صدد تشکیل شبکه‌ی جهانی ارتباط تمامی خودروها به یکدیگر است. DCM علاوه بر اعلام خودکار شرایط اضطراری خودرو اعم از وقوع تصادف، می‌تواند حجم زیادی از اطلاعات را به دیتاسنتر‌های عظیم تویوتا (TBDC) ارسال کند.تویوتا با جمع‌آوری اطلاعات خودروها علاوه به توسعه و بهینه‌سازی محصولات خود، اقدام به ارایه‌ی سرویس‌های مورد نیاز مالکان در شرایط اضطراری خواهد کرد.

همکاری غول‌های خودروسازی ژاپن و ایالات متحده در استفاده از SDL قطعا باعث رشد این پلتفرم خواهد شد و باید به انتظار نشست و مشاهده کرد غول‌های فناوری کوپرتینو و مانتین ویو برای مقابله با این موج و توسعه‌ی سرویس‌های خود چه روندی را پیش خواهند گرفت.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات