۱- لندرور دیفندر، رفتن به هرکجا
با این خودرو مهم نیست کجا میروید. با دیفندر، در مزرعه، جنگل یا جدا از خانواده، احساس راحتی میکنید. درواقع مانند چکمههای چرم دستدور، ولی پیشرفتهتر است که در همهجا با استفاده از آنها احساس خوشایندی دارید.
۲- آئودی R10 TDI، آوردن قدرت دیزل به مسابقات سرعت
هنگامیکه یکی از مدیران ارشد اجرایی آئودی برای اولین بار صدای R10 را شنید، فکر کرد اشتباه بزرگی رخداده است. در حقیقت موتور دیزلی آن بسیار بیصدا کار میکرد و تنها صدایی که شنیده میشد اصطکاک تایرها بروی اسفالت جاده بود. از سال ۲۰۰۶ تا زمانی که پورشه به مسابقات لمانز بازگشت، TDI تنها خودروی دیزلی بود که قهرمان مسابقات شد.
۳- تویوتا پریوس، شروع خودروهای هیبریدی
ازنظر فنی، فراتر از هوندا اینسایت بود ولی هرگز مانند نیسان لیف، محبوب نشد. پریوس یکراه حل خوب و کارآمد برای نجات جهان از آلودگیهای ناشی از احتراق خودروهای بنزینی بود.
۴- خودروی پلاستیکی cozy coupe، رانندگی در کودکی
شاید فکر کنید که پرفروشترین خودروی دنیا، ساخت تویوتا باشد.اما نه .درواقع بیش از یک میلیارد کودک اولین رانندگی و همچنین نخستین تصادف خود را با چهارچرخه پلاستیکی cozy تجربه کردهاند.
۵- تراست SSC، سریعتر از سرعت صوت
ممکن است کمی از جانشین موفق خود Bloodhound SSC کندتر باشد ولی در سال ۱۹۹۷ توانست اولین خودرویی باشد که با سرعت ۷۶۳ مایل در ساعت دیوار صوتی را بشکند. رکوردی که در آن سال ثبت کرد ه است .هنوز هم یک رقم فوقالعاده است.
۶- فولکسواگن بیتل، خودروی مردم
میلیونها شهروند عادی همه روزه با آن تردد میکردند، درحالیکه از سیستم موتورعقب پورشه 911 الهام گرفته بود.
۷- بوگاتی ویرون، تبدیلشدن به کنکورد خودروها
آیا سرعت ۲۵۳ مایل بر ساعت برای یک خودرو لازم است؟ البته که نه؛ اما تولید ویرون، توان مهندسی بشر برای خودروهای بسیار سریع را بر همگان ثابت کرد.
۸- نیسان قشقایی، اختراع کراس اور
درزمانی نه چندان دور دستهبندی خودروها مشخص بود . مثل سدان و هاچبک. قشقایی ساخته شد تا وقتی به آن نگاه میکنیم، متوجه شویم که هر بخش آن از مدلهای مختلف در دستهبندیهای متفاوت قرض گرفتهشده است. با قشقایی، دنیای خودروها برای همیشه تغییر کرد.
۹- آئودی کواترو، آوردن سیستم چهارچرخ متحرک به رالی
قبل از اینکه این اتفاق بیفتد. در خودروهای مسابقهای انتقال قدرت به چرخهای عقب بود. با ورود سیستم چهارچرخ متحرک به خودروهای مسابقهای لذت و کیفیت رانندگی آنها بهمراتب بهتر از قبل شد.
۱۰- تویوتا هایولوکس، وانت خرابنشدنی
خودروسازان هرساله میلیونها دلار خرج میکنند تا مطمئن شوند که خودروهایشان چپ نمیکنند یا خراب نمیشوند. تویوتا هایولوکس در این زمینه سرآمد دیگر خودروها است و به دلیل کیفیت و دوام بالای خود روزبهروز بر خریداران آن افزوده میشود.
۱۱- تسلا مدل S، خودروی الکتریکی خانوادگی
قبل از تولید مدل S، خودروهای برقی باید هرچند مایل یا بیشتر، باطریهای خود را شارژ میکردند. دنیا به خودروهای برقی نیاز داشت که بتواند با هربار شارژ یک سفر یا حداقل ۲۵۰ مایل را طی کند. ساخت تسلا مدل S پاسخ مناسبی به این درخواست بود.
۱۲- خودروهای استریت ویو گوگل، برای نقشهبرداری از سطح زمین
این خودروها بیش از ۵ میلیون مایل را طی کردند و ۲۰ پتابایت نقشه و تصاویر گردآوری کردهاند. آنها مسیریابی را تغییر دادند و کمک میکنند تا بهترین مسیرها را انتخاب کنیم. اما برخی افراد هستند که این سیستم را قبول ندارند.
۱۳- جیپ چروکی، اولین شاسیبلند قابلقبول
زمانی که مینی عرضه شد ، اتومبیلهای کوچک هیچچیز جذابی نداشتند. و هیچکدام طراحی هوشمندانهای نداشتند. مینی با نصب موتور خودرو در جلو و افزایش فضای اتاقک مسافران طراحی خاص انگلیسی را به نمایش میگذاشت.و آن را برنده رالی مونتکارلو کرد.
۱۵- G-wiz، سمبل ناایمن بودن
درحالیکه مینی نشان داد که در تولید خودروهای کوچک تخصص دارد.خودروهایی مثل G-wiz دقیقاً مقابل آن قرار داشت. زشت، ضعیف و با طراحی بد.
۱۶- فورد موستانگ، اسپرت و خوشقیمت
در شش ماه نخست این خودرو بهعنوان سریعترین خودروی تاریخ شناخته شد.در ۱۸ ماه نخست بیش از یکمیلیون نسخه از آن بفروش رسید.در انگلستان نیز این خودرو بافرمان سمت راست ارائه میشود.
۱۷- لونار رور، رانندگی در ماه
این خودرو زمین را با یک موشک ترک کرد و پس از طی ۲۵۰ هزار مایل با سفینه بروی ماه فرود آمد و شروع به کاوش در سطح ماه کرد.به فضانوردان کمک کرد تا مسافت بیشتری را طی کرده و سنگها و نمونههای بیشتری را جمعآوری کنند.
۱۸- کوپر T43، اسطورهی خودروهای فرمول یک
هنگامیکه T43 مسابقه گرندپری ۱۹۵۸ آرژانتین را به پایان رساند، اولین خودروی موتور وسط بود که در مسابقات فرمول یک برنده شد. این مدل الهامبخش خودروسازان برای تولید مدلهای جدید فرمول یک و سوپراسپرت شد.
۱۹- فورد GT، نابودگر فراری
بعدازاینکه انزو قرارداد خرید فراری توسط فورد را لغو کرد. هنری فورد به بخش مسابقهای خود دستور داد خودرویی طراحی کنند که بتواند فراری را در مسابقات لمانز شکست دهد.در سال ۱۹۶۶ او به آرزوی خود رسید و سه خودروی GT40 توانستند بهعنوان برندهی اول ،دوم و سوم از خط پایان عبور کند.
۲۰- بنز موتور واگن ۱۸۸۶، شروع رقابت با اسبها
این خودرو کمی بیش از یک کالسکه با سهچرخ بود.کارل بنز روی این خودرو یک موتور تک سیلندر نصبکرده بود که کارکرد قابلقبول و موفقی داشت. این اختراع در تکامل خودروهای امروزی بسیار مهم و تأثیرگذار بود.