قبل از رونمایی رسمی از نسل جدید شورولت کوروت ZR1 در دوبی، تصاویر و ویدئوهای زیادی از مدل روباز ZR1 جدید را در پوشش استتار دیده بودیم؛ ولی چه کسی فکر میکرد که مدل روباز ZR1 پس از معرفی مدل کوپه در دوبی، در آستانهی بازگشایی نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شود؟ بههرحال، ZR1 روباز و زیبا، پرقدرتترین خودروی کروکی است که شورولت تا به امروز معرفی کرده است.
هنوز جزئیات زیادی از این خودروی زیبا منتشر نشده است؛ اما قیمت آن ۱۲۳ هزار و ۹۹۵ دلار خواهد بود. علاوه بر این، مدل کوپه ZR1 جدید با قیمت ۱۱۹ هزار و ۹۹۵ دلار عرضه خواهد شد. این ارقام در مقایسه با مدل Z06 افزایش چشمگیری داشتهاند؛ ولی با در نظر گرفتن قدرت ۷۵۵ اسب بخاری و حداکثر سرعت بیش از ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت در یک خودروی روباز، چندان گرانقیمت نیست.
اما شاید مهمترین سؤالی که در مورد مدل روباز ZR1 داشته باشیم، آیرودینامیک آن است. تیم مهندسی شورولت به اندازهای که در مورد قدرت پیشرانهی هشت سیلندر V شکل LT5 صحبت کرده، در مورد آیرودینامیک بدنه و اهمیت بالای آن در نیروی روبهپایین فراوان و رکوردگیری در پیست نوربرگرینگ هم مانور داده است. معمولا با حذف سقف، باید انتظار وزن بیشتر و کاهش عملکرد داشته باشیم؛ البته بیشتر کسانی که به دنبال رکورد زدن در پیستها هستند، معمولا طرفدار خودروهای روباز نیستند. در عملکرد خودروهای روباز، بیشتر موضوع جریان هوای کابین در سرعتهای بالا مطرح است تا رکوردگیری در پیست.
بهطور کلی، بعید است که وجود هرگونه کاهش در سرعت یا نیروی روبهپایین باعث نگرانی خریداران این مدل خاص شود؛ خریداران ZR1 روباز بیش از هر چیز، شیفتهی ۷۵۵ اسب بخار قدرت، پیشرانهی سوپرشارژ و پرقدرت و محور عقب بودن این سوپراسپرت زیبا هستند.