لحظهای که دوستداران پیشرانههای دوار منتظر بودند و میتوانست زودتر از این نیز فرا برسد، بالاخره رسید؛ اما نه به گونهای که امیدوار بودیم و انتظار آن را داشتیم. به گزارش اتوموتیو نیوز، مزدا در نظر دارد تولید پیشرانههای دورانی را بهعنوان نقشه راه جدیدی در آیندهی نزدیک در دستور کار قرار دهد. اما بر خلاف خودروهای RX-7 و RX-8، این پیشرانهها بهطور مستقیم چرخهای خودروی جدید را حرکت نمیدهند؛ بلکه بهعنوان وسیلهای برای افزایش محدودهی رانندگی خودروی الکتریکی استفاده میشوند.
طبق گزارش اتوموتیو نیوز، این خودروساز ژاپنی در سال ۲۰۱۹ از یک خودروی الکتریکی هیبریدی جدید رونمایی خواهد کرد و در بازارهایی مانند ژاپن و اروپا که فاصلهی مسافرت و رفت و آمد تقریبا کم است، از سوخت مصرفی بنزین در کنار نیروی الکتریکی استفاده خواهند کرد. اما در آمریکای شمالی، از افزایشدهنده محدوده حرکتی استفاده میشود؛ این افزایشدهنده محدوده یک ژنراتور بنزینی است که برای شارژ کردن مجدد باتری در مسیرهای طولانی استفاده میشود.
این نسخه میتواند یک پیشرانهی دورانی کوچک داشته باشد که بهطور ذاتی جمع و جور است و قدرت زیاد با لرزش کم تولید میکند؛ ظاهرا مزدا این پیشرانه را برای کاربردهای هیبریدی ایدهآل و ارائه دادن راهی برای حفظ و زنده نگه داشتن این فناوری استفاده میکند.
اگر این خبر برای شما تا حدودی ناامیدکننده است، نگران نباشید؛ یک خودروی اسپرت که بهطور مستقیم به پیشرانهی دوار مجهز شده است، پس از آن ساخته خواهد شد. با این حال عامل تعیینکننده برای نوع پیشرانه در این خودرو، ممکن است بیشتر شرایط بازار باشد و به قابلیتهای فنی چندان مرتبط نباشد.
نظرات