پیش نمایش هوندا CR-V هیبریدی نسخه ۲۰۱۸

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در آستانه نمایشگاه خودروی فرانکفورت، نسخه‌ی اروپایی ۲۰۱۸ خودروی هوندا CR-V با نمونه اولیه هیبریدی پیش نمایش شد.
تبلیغات

هوندا CR-V هیبریدی بعد از اینکه اولین بار چند ماه پیش در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد، در هفته آینده به نمایشگاه فرانکفورت خواهد آمد تا به‌عنوان یک نمونه‌ مخصوص پیش‌تولید، نمایش داده شود. پیش‌بینی می‌شود که این خودرو شانس زیادی برای فروش در بازار خودروی ایالات متحده داشته باشد.

خودروی CR-V جدید هوندا که به‌نوعی یک خودروی الکتریکی است، در عین حال به‌عنوان پیش نمایشی پنهانی برای نسل جدید خودروهای شاسی‌بلند بازار اروپا عمل می‌کند. خودروی CR-V با طراحی هوشمندانه، تقریبا مشابه مدل آمریکایی به نظر می رسد؛ اما با کمی دقت می‌توان متوجه شد که چراغ‌های دایره‌ای نسخه‌ی آمریکایی با یک نوار چراغ LED در پایین چراغ‌های جلو به‌روز شده است.

مانند برخی امکانات دیگر، رینگ‌های آلیاژی متفاوت این خودرو نیز از نسخه‌ی آمریکایی CR-V قرض گرفته شده است. علامت «هیبرید» که روی گل‌گیر سمت راننده قرار گرفته است، آن را در ظاهر بیرونی از نسخه معمولی جدا می‌کند. شاید نوار LED چراغ در پایین که قبلا ذکر شد، برای مدل هیبریدی به‌عنوان راهی برای تمایز آن از مدل معمولی CR-V باشد که از پیشرانه‌ی جدید بنزینی توربوشارژ ۱.۵ لیتری موجود در آخرین مدل مدرن استفاده خواهد کرد. این پیشرانه به یک جعبه‌دنده دستی شش سرعته با حالت‌های انتقال قدرت متغیر پیوسته اختیاری مرتبط می‌شود. هوندا این را نیز مشخص کرده است که در نسخه اروپایی از پیشرانه دیزلی استفاده نخواهد شد.

هوندا مشخصات فنی زیادی از این خودروی جدید منتشر نکرده است؛ اما می‌توان مطمئن بود نمونه اولیه هیبریدی CR-V مجهز به یک پیشرانه بنزینی چهار سیلندر ۲.۰ لیتری i-VTEC است که روی چرخه‌ی اتکینسون کار می‌کند و در صورت نیاز با یک موتور الکتریکی کوپل می شود. نشانه‌های گفته‌شده این ذهنیت را به وجود می‌آورند که هوندای CR-V جدید از خودروی آکورد هیبریدی اقتباس شده است؛ اما بهتر است تا تأیید شدن این موضوع از طرف شرکت سازنده خودرو منتظر بمانیم.

سیستم هیبریدی CR-V با فناوری هوشمند محرکه چندحالته این شرکت، دارای سه نوع رانندگی متفاوت است:

  • محرک الکتریکی- این حالت رانندگی کاملا برقی و بدون انتشار آلایندگی است.
  • محرک هیبریدی - پیشرانه احتراق داخلی قدرت را به موتور ژنراتور الکتریکی منتقل می‌کند که به نوبه خود باعث انتقال قدرت به موتور الکتریکی می‌شود.
  • محرک موتوری - به‌صورت اصلی خودرو روی پیشرانه‌ی بنزینی کار می‌کند، اما در صورت نیاز به کمک موتور الکتریکی تقویت می‌شود.
  • راننده مجبور نیست یکی از سه حالت گفته‌شده را به‌صورت دستی انتخاب کند؛ چون سیستم i-MMD به اندازه کافی هوشمند است تا همه‌ی کارها را برای راننده انجام دهد و مطمئن باشید که این کار را به بهترین نحو انجام می‌دهد.

    طبق اظهارات مدیران شرکت هوندا، در اوایل سال ۲۰۱۸ و قبل از راه‌اندازی CR-V هیبریدی در اروپا همه‌ی مشخصات آن منتشر خواهد شد. در همین حال، این نمونه اولیه که در نمایشگاه IAA فرانکفورت رونمایی خواهد شد، در کنار خودروی مفهومی جدید Urban EV و نمونه‌ی به‌روزشده‌ی جاز (Honda Jazz) با طرح اسپرت، قرار می‌گیرد.

    هوندا CR-V هیبریدی 2018
    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات