توانایی‌های نسخه‌ی فول آپشن هیوندای توسان در امریکا

پنج‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
هیوندای توسان، یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران است که در بسیاری از نقاط جهان، با مدل AWD و پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوشارژ، عرضه می‌شود.
تبلیغات

نسخه‌ی لیمیتد مدل ۲۰۱۷ خودروی هیوندای توسان با سیستم AWD و پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوشارژ یک اعجوبه‌ی مدرن و بسیار هیجان‌انگیز است. به نظر می‌رسددر سطح جهانی، اکنون توسان با استقبال بهتری مواجه شده و ادامه‌دهنده‌ی رشد بالای فروش محصولات هیوندای باشد. در بازار جهانی مهم‌ترین رقبای این خودرو، هوندا CR-V، مزدا CX5، تویوتا Rav4، نیسان قشقایی، کیا اسپورتیج و جیپ چروکی هستند، که همگی آن‌ها به غیر از مزدا و جیپ، در ایران حضور دارند.

هیوندای توسان 2017

در مقایسه با خودروی کامپکت فورد گرانادا، که مجهز به پیشرانه‌ی ۴.۱ لیتری شش سیلندر خطی و دارای وزنی در حدود ۳،۱۲۰ پوند (۱۴۱۵ کیلوگرم) است، نسخه‌ی لیمیتد هیوندای توسان ۲۰۱۷ برتری واضحی دارد. حجم پیشرانه خودروی توسان، کمتر از نصف  فورد گرانادا است در حالی که وزن آن حدود ۵۰۰ پوند (۲۲۶ کیلوگرم) بیشتر  است و این یعنی خودروی توسان مجهز به توربوشارژ با حجم کم‌تر، قدرت بیشتری تولید می‌کند. پیشرانه‌ی کراس‌اوور توسان برای چنین خودرویی که از آن استفاده‌ی عمومی و شهری ‌می‌شود، کاملا مناسب است.

هیوندای توسان 2017

در یک بررسی که گروهی از مهندسان رسانه‌ی موتورترندز برای مقایسه‌ی خودروی هیوندای توسان با بعضی خودروها انجام دادند، نظرات جالبی راجع به توسان ارائه شد. این موضوع، شامل مواردی مانند "قدرت متوسط اما قابل قبول" و "کاملا عالی برای اکثریت قریب به اتفاق مصرف‌کنندگان" است، ولی بعضی از کارشناسان اظهار داشتند که این خودرو علاوه بر همه‌ی این محاسن، کم‌شتاب و خسته‌کننده است.

زمان صفر تا ۱۰۰ کلیومتر بر ساعت خودروی توسان ۷.۹ ثانیه است. این شتاب برای پیشرانه‌ای با این حجم و اندازه مناسب است و تنها ۰.۴ ثانیه کندتر از مدل ۲۰۱۷ خودروی تمام چرخ محرک هوندا CR-V است، که با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ و چهار سیلندر خطی ارائه می‌شود و ۰.۵ ثانیه نیز سریعتر از مدل ۲۰۱۷ خودروی مزدا CX-5 گرندتور است که دارای پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر  و بدون توربوشارژ است. شاسی‌بلند توسان مسیر یک چهارم مایل (۴۰۰ متر) را در ۱۶.۲ ثانیه و با حداکثر سرعت ۸۵.۵ مایل بر ساعت (۱۳۷ کیلومتر بر ساعت) طی می‌کند.

هیوندای توسان 2017

تیم مهندسان هنگام بررسی متوجه شدند که اگر چه خط قرمز دور موتور توسان در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه گفته شده است، اما محدود‌کننده سرعت آن در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه به راننده اخطار می‌دهد. سیستم انتقال قدرت دو کلاچه هفت سرعته توسان ۲۰۱۷ در مجموع به خوبی کار می‌کند، البته اگر روی برنامه‌ی مصرف بهینه‌ی سوخت قرار داشته باشد.

تنها عیب این سیستم در موقع حرکت تخت گاز است که در این صورت به خاطر وجود سیستم هشدار، کلاچ گاهی نیروی پیشرانه را قطع می‌کند و اجازه انتقال نیرو به چرخ‌ها را نمی‌دهد تا دور پیشرانه از میزان ایمن بالاتر نرود. این وضعیت به هیچ وجه ناامن نیست و فقط یک هشدار ایمنی خواهد بود که به مرور زمان، عادی می‌شود.

هیوندای توسان 2017

در پایان مشخصات فنی نسخه‌ی لیمیتد خودروی شاسی‌بلند هیوندای توسان ۲۰۱۷ ارائه می شود.

هیوندای توسان 2017
هیوندای توسان 2017
هیوندای توسان 2017
هیوندای توسان 2017
هیوندای توسان 2017
هیوندای توسان 2017
هیوندای توسان 2017
هیوندای توسان 2017
هیوندای توسان 2017
هیوندای توسان 2017
هیوندای توسان 2017
هیوندای توسان 2017
هیوندای توسان 2017
هیوندای توسان 2017
هیوندای توسان 2017
هیوندای توسان 2017
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات