ویدئویی دیدنی از آزمایش آیرودینامیک آکورا NSX

سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ویژگی‌های آیرودینامیک ابرخودروی آکورا NSX به‌صورت تصویری و با استفاده از نارنجک دودزا و رنگ در یک ویدئو بررسی شده است.
تبلیغات

امروزه خودروی آکورا NSX یکی از پرطرفدارترین و پیشرفته‌ترین ابرخودروهای موجود در بازار است. قدرت این ابرخودرو توسط پیشرانه‌ی خورجینی شش سیلندر هیبریدی ۳.۵ لیتر تأمین می‌شود و می‌تواند قدرتی معادل ۵۷۳ اسب بخار (۴۲۷ کیلووات) تولید کند. شتاب ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) این خودرو ۳.۱ ثانیه است و حداکثر سرعت آن ۱۹۱ مایل بر ساعت (۳۰۷ کیلومتر بر ساعت) خواهد بود، اما هیچ یک از این عملکردها به‌طور مستقیم و بدون امکان طراحی آیرودینامیک قدرتمند امکان‌پذیر نیست.

آکورا NSX

ظاهر بیرونی و بدنه‌ی این خودرو توسط میشل کریستنسن، اولین طراح زن در شرکت آکورا و تد کلاوس مهندس ارشد این شرکت طراحی شد؛ اما وظیفه‌ی طراحی ویژگی‌های آیرودینامیکی این ابرخودرو بر عهده متخصص این کار یعنی توماس ریمسی بود. ریمسی همراه با تیم خود از طریق تست دقیق تونل باد، ابرخودروی آکورا NSX را به یک خودروی آیرودینامیک تبدیل کرده است. این کار با استفاده از طراحی مفهومی انجام شده که سازندگان ژاپنی آن را «مدیریت کلی جریان» نامیده‌اند.

ویژگی‌های آیرودینامیک آکورا NSX در این ویدئو به‌طور کامل و با جزئیات توضیح داده شده‌ است. در آن، ارائه‌دهنده از نارنجک دودزای قرمز و نوعی رنگ مخصوص استفاده می‌کند تا جریان هوا هنگام حرکت ابرخودرو در مسیر تست بهتر دیده شود. طراحی آکورا NSX با نیروی پایین آورنده تقریبا سه برابری در عقب خودرو، توزیع نیروی بهینه‌ای را بین جلو و عقب خودرو در جاده ایجاد می‌کند.

امکاناتی مانند دیفیوزر عقب، دریچه‌های عقب و اسپویلر کناری فیبر کربنی (اختیاری) همه به نیروی پایین‌ آورنده در خودرو کمک می‌کند. درحالی‌که عناصر طراحی مختلف در کمربند جلویی خودرو، امکان خنک‌سازی بهتر را برای پیشرانه و ترمز خودرو فراهم می‌کنند.

آکورا NSX

ابرخودروی آکورا NSX می‌تواند به کمک این ویژگی‌ها، آیرودینامیک قابل توجهی داشته باشد و حتی در بخش طراحی نیز تهاجمی‌تر شود. این ویدیو آزمایش و بررسی آکورا NSX را در پیست نوربورگرینگ آلمان نشان می‌دهد که احتمالا پیش‌نمایش مدل R این خودرو باشد. طبق گزارشات، خودروی NSX نسخه‌ی R در صورتی که ساخته شود، نشانه‌هایی از خودروهای GT3 با ورودی‌های کناری بزرگ‌تر و یک بال عقب برجسته و همچنین برخی از عناصر جدید در سیستم محرکه به همراه خواهد داشت.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات