مقایسه‌ی دیدنی آئودی RS5 و لکسوس RC-F

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سایت اتوکار در یک بررسی ویدئویی، کوپه‌های جذاب آئودی RS5 و لکسوس RC-F را بررسی کرده است.
تبلیغات

فرض کنیم شما می‌خواهید یک کوپه‌ی سریع چهارنفره بخرید؛ اما نمی‌خواهید بی‌ام‌و M4 یا مرسدس AMG C63 داشته باشید. در این صورت، بهترین گزینه‌های شما آئودی RS5 یا لکسوس RC-F است.

آئودی RS5، جدیدترین عضو گروه اسپرت‌های آلمانی است که با وجود سرعت بالا و شتاب‌گیری عالی، به دلیل تفاوت با پرچم‌داران این کلاس بدنه از برندهای مرسدس بنز و بی‌ام‌و، مورد انتقاد قرار گرفته است. این خودرو مجهز به پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری خورجینی شش سیلندر توربوی دوقلو است و با بهره‌گیری از یک جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک هشت سرعته و آخرین نسخه از سیستم چهارچرخ محرک کواترو (Quattro) بسیار سریع و پرشتاب است. کارشناسان خودرو اعتقاد دارند زمان سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر این خودرو (به میزان ۳.۹ ثانیه) بسیار عالی و تحسین‌برانگیز است.

آئودی RS5 در مقابل لکسوس RC-F

شاید تنها عیب این محصول آئودی، هیجان رانندگی آن باشد؛ زیرا این شرکت برای اولین بار اذعان کرد که RS5 جدید باید مدل گرن توریسموی مجموعه RS باشد که باعث انتقادات زیادی شد. این موضوع نشان می‌دهد که شما نباید همان هیجان رانندگی که از M4 یا C63 AMG  انتظار دارید، از آئودی RS5 هم داشته باشید. هرچند نمی‌توان توانایی‌های کم‌نظیر RS5 را نادیده گرفت؛ اما تا وقتی یکی از خودروهای M4 یا C63 AMG در این کلاس حضور داشته باشند، مسلما آئودی حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

در میان برندهای آسیایی، خودروی لکسوس RC-F وجود دارد که یک کوپه سریع، اما با ظاهری بسیار ناهمگون و بدترکیب است. لکسوس با زبان طراحی شلوغ خود طرفداران چندانی ندارد؛ اما همه تأیید می‌کنند خودرویی که از پیشرانه‌ی خورجینی هشت سیلندر ۵.۰ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد و فناوری تویوتا را در اختیار دارد، شایسته‌ی احترام است.

روی کاغذ ممکن است لکسوس RC-F قدرت بیشتری نسبت به آئودی RS5 داشته باشد؛ اما به‌خصوص پس از رانندگی با آئودی RS5، ممکن است تمایل چندانی به لکسوس RC-F نداشته باشید. به این دلیل که ترکیب بدنه‌ی سنگین و گشتاور کم در محدوده دور پایین کوپه‌ی لکسوس RC-F ممکن است شما را زیاد تحت تأثیر قرار ندهد.

اتوکار در آخرین بررسی خود در ویدئوی زیر، تلاش می‌کند تا ثابت کند کدام یک از این دو، خودروی بهتری است.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات