مسابقات پایکس پیک ۲۰۱۷؛ فارادی فیوچر در جایگاه چهلم

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در مسابقات بین‌المللی پایکس پیک هیل کلایمب ۲۰۱۷ رومن دوماس در جایگاه نخست ایستاد. در این مسابقات خودروی فارادی فیوچر در جایگاه چهلم قرار گرفت.
تبلیغات

مسابقات بین‌المللی پایکس پیک هیل کلایمب ۲۰۱۷ (Pikes Peak International Hill Climb 2017) فرصتی نادر برای مقایسه طیف وسیعی از خودروهای مسابقه‌ای الکتریکی و احتراق داخلی در یک مسیر یکسان است. اگرچه در سال‌های اخیر خودروهای الکتریکی زیادی در این مسابقات شرکت کرده‌اند، اما این حضور مداوم و همیشگی نبوده است.

خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۱۵ میلادی اولین حضور خود را در مسابقات پایکس پیک تجربه کردند و در سال گذشته برای اولین بار با زمان هشت دقیقه این مسابقات را به پایان بردند اما حضور خودروهای الکتریکی در پایان سال جاری به شدت کم‌رنگ شده بود.

مسابقات پایکس پیک ۲۰۱۷

در مسابقات امسال مرد افسانه‌ای مسابقات هیل کلایمب یعنی نوبوهیرو تاجیما شرکت نکرد. رایس میلن با خودروی جنسیس هیوندای به جای خودروی الکتریکی eO که سال قبل با آن مسابقه داد، شرکت کرد. بالاترین رتبه در گروه الکتریکی را یک موتورسیکلت بدست آورد.

 جایگاه خودروی فارادی فیوچر برای رقابت با دیگر خودروهای الکتریکی در محیط موتوراسپرت رتبه چهلم بود، که توانست با خودروی پیش تولید FF91 در زمان ۱۱:۲۵.۰۸۲ این مسابقات را به پایان برساند. اگر چه این رکورد در مقایسه با برندگان مسابقه زمان بسیار زیاد و سرعت بسیار کمی به نظر می‌رسد، اما در واقع رکورد این خودرو ۲۳ ثانیه کمتر از مدل Tesla S در مسابقات سال گذشته است.

FF91 فارادی فیوچر

در رده‌بندی کلی برای دومین سال متوالی رومن دوماس به مقام اول دست یافت. او در زمان ۹:۰۵.۳۳۲ به ارتفاع ۴.۳ کیلومتری رسید. اگر چه او در سال گذشته با نسخه اصلاح شده‌ی خودروی Norma MXX RD Limited مسابقه داد، اما در واقع این زمان ۱۵ ثانیه بیشتر از رکورد سال گذشته این راننده بود. دوماس مهمترین دلیل کاهش سرعت خود را شکستن شمع‌های خودرو دانست.

مسابقات پایکس پیک ۲۰۱۷
رومن دوماس گفت:صحبت کردن درباره این پیروزی بسیار دشوار است. هدف اصلی این بود که برنده شوم، برنده شدن در این سری مسابقات اصلا کار آسانی نیست اما توانستیم موفق شویم. هدف دوم، شکستن رکورد این مسابقات بود. بعد از تمرین‌های سخت، می‌خواستیم زمان کلی این مسابقات را کمتر کنیم و رکورد جدیدی ثبت کنیم اما متأسفانه این کار پس از شکسته شدن شمع‌های خودرو ناتمام باقی ماند. شکسته شدن شمع‌ها در این موقعیت واقعا اتفاق ناامیدکننده‌ای بود.

دومین جایزه به پیتر کانینگهام با خودروی اصلاح شده‌ی آکورا TLX GT با ثبت زمان کلی ۹:۳۳.۷۹۷ رسید، در حالی که کلینت واهشلتز با خودروی فورد اپن مدل ۲۰۱۳ خود و ثبت زمان ۹:۳۵.۷۴۷ در رده سوم قرار گرفت. سریع‌ترین موتورسیکلت در این مسابقات KTM 1290 Super Duke R با رانندگی کریس فیلمور و ثبت زمان کلی ۹:۴۹.۶۲۵ بود، در حالی که رابرت باربر با موتورسیکلت برقی 2017 Buckeye Current RW-3x سریع‌ترین موتورسیکلت برقی این مسابقات بود که در مکان بیست و هشتم قرار گرفت. باربر توانست در زمان ۱۰:۵۵.۵۰۰ به پایان مسیر برسد.

شما می‌توانید فهرست کامل برندگان این مسابقات را در اینجا مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات