نمایش دیدنی پورشه باکستر سفارشی با فرمان در وسط

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی تیونینگ‌شده از پورشه باکستر، ظاهری شبیه به 911GT3 دارد، اما با استفاده از فرمان در وسط، پیشرانه‌ی ۵۲۶ اسب بخار و تجهیزات شتاب‌گیری لحظه‌ای، عملکردی نزدیک به خودروهای فرمول یک خواهد داشت.
تبلیغات

کانال مشهور هونیگانز (TheHoonigans) در یوتیوب، نمایشی اختصاصی با نام بیلد بیولوژی (BUILD biology) دارد که در آن اجزای خودروهای تیونینگ‌شده را نمایش و جزئیاتی دقیق در مورد آن‌ها ارائه می‌دهد.

در این قسمت، مالک بیسیموتو اینجینیرینگ (Bisimoto engineering)، جدیدترین محصول خود بر اساس پورشه 986 (باکستر) را معرفی می‌کند. البته، این نسخه از پورشه باکستر یک خودروی سفارشی معمولی نیست. صندلی مرکزی، سیستم‌های مسابقه‌ای نیترو و توربوشارژر دوگانه، در آن وجود دارد.

honda odyssey bisimoto

 بیسیموتو اینجینیرینگ ممکن است برای برخی از علاقه‌مندان به دنیای خودرو در یوتیوب نامی آشنا باشد؛ آن‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ خودروی ۱۰۲۹ اسب بخاری هوندا اودیسه (Honda Odyssey) را طی نمایشگاه تخصصی خودروها و تجهیزات سفارشی (SEMA) رونمایی کردند. ون هوندا اودیسه در بهترین حالت با پیشرانه ۲.۴ لیتری،  ۱۷۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، اما به لطف بیسیموتو، توانست به قدرت بی‌نظیر ۱۰۲۹ اسب بخار دست پیدا کند.

 این بار  بیسیموتو با پورشه باکستر اصلاح‌شده به نمایش بیلد بیولوژی آمده است تا در ویدئویی تقریبا ۱۱ دقیقه‌ای به بیان جزئیات در مورد این محصول قدرتمند بپردازد. به غیر از پیکربندی صندلی مرکزی،  بیسیموتو بخشی زیادی از وزن پورشه باکستر را کاهش می‌دهد که با قطعات فیبر کربن جایگزین می‌شوند. این قطعات شامل رینگ‌های ۱۹ اینچی فیبر کربنی ساخته شده توسط شرکت کربن ریولوشن (Carbon Revolution) محقق می‌شود که کمتر از ۹ کیلوگرم وزن دارند. 

Porsche Boxster / پورشه باکستر

از دیگر موارد منحصربفردی که بیسیموتو با پورشه باکستر انجام داده است، می‌توان به نمایشگر دوربین عقب قرار گرفته در آینه دید عقب اشاره کرد. با توجه به این که موقعیت صندلی مرکزی واقعا به راننده اجازه دیدن پشت سر را نمی‌دهد، استفاده از این دوربین ایده بسیار جالبی به نظر می‌رسد.

Porsche Boxster / پورشه باکستر
Porsche Boxster / پورشه باکستر
Porsche Boxster / پورشه باکستر
Porsche Boxster / پورشه باکستر
Porsche Boxster / پورشه باکستر

پورشه باکستر اصلاح‌شده بیسیموتو همچنین دارای دکمه "TO PASS" است، که عملکردی شبیه سیستم Kers در خودروهای مسابقات فرمول یک دارد. سیستم بازیابی انرژی جنبشی (که اغلب به سادگی با عنوان KERS شناخته می‌شود)، فناوری موجود در خودروهای فرمول یک برای بازیابی انرژی جنبشی در هنگام ترمزگیری است. انرژی بازیافت شده در فلایویل یا باتری ولتاژ بالا ذخیر می‌شود تا برای استفاده در شتاب‌گیری بعدی به کار گرفته شود. استفاده از چنین سیستمی شبیه بکارگیری نیترو (نیتروس اکسید) برای خودرو است که می‌تواند قدرت خروجی را بین ۴۲۰ تا ۵۲۶ اسب بخار افزایش دهد. همچنین خودروی پورشه باکستر از دکمه "LINE LOCK" نیز بهره برد که برای سرعت‌گیری در مسیر مستقیم (درگ)، کارآمد است.

هنگامی که از توربوشارژ دوگانه خودرو استفاده شود، اینترکولر خواهد شد تا به خنک‌کاری سیستم بپردازد. تماشای این ویدئو برای کسانی که به مباحث تیونینگ خودرو و تقویت پیشرانه علاقه‌مند هستند، توصیه می‌شود.

دانلود 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات