پورشه 718 باکستر 2017 معرفی شد

چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
مطالعه 4 دقیقه
کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی پورشه در نسل جدید تغییرات زیادی را به خود دیده است. پورشه علاوه بر قطعات بدنه و سیستم‌های قوای محرکه و انتقال قدرت، نام این خودرو را نیز دستخوش تغییر کرده است. برای آشنایی بیشتر با نسل جدید باکستر با زومیت همراه باشید.

پورشه باکستر پس از ۲۰ سال تغییرات عمده‌ای را در خود می‌بیند. برای شروع لازم است بدانید پورشه پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تنفس طبیعی این خودرو را با نمونه‌ی چهار سیلندر تخت مجهز به توربوشارژر تعویض کرده است. حتی نام این خودرو نیز تغییر کرده و اکنون با نام ۷۱۸ باکستر عرضه می‌شود. 

نمونه‌ی خاکستری رنگ موجود در تصاویر، مدل پایه‌ی باکستر خواهد بود که به واسطه‌ی پیشرانه‌ی چهار سیلندر تخت جدید خود توانایی تولید ۳۰۰ اسب بخار و ۲۸۰ پوند فوت گشتاور را دارد. نمونه‌ی پایه‌‌ی نسل قبلی باکستر ۳۵ اسب بخار و ۷۴ پوند فوت کمتری در اختیار راننده قرار می‌داد. باکستر اس که با رنگ نارنجی در تصاویر به نمایش درآمده، نیز با ۳۵ اسب بخار و ۴۳ پوند فوت افزایش توان نسبت به مدل پایه، عاشقان سرعت و توان بیشتر را هدف قرار داده است.

طبق اعلام پورشه، نمونه‌ی مجهز به جعبه دنده‌ی دو کلاچه‌ی خاص این شرکت با نام PDK و بسته‌ی اسپرت کرونو باکستر توانایی رسیدن از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان ۴.۵ ثانیه دارد. این زمان برای باکستر اس ۴ ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعت نیز برای جدید‌ترین خودرو‌های پورشه ۲۷۳ و ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت به ترتیب برای باکستر و باکستر اس خواهد بود.

برخلاف ظاهر باکستر‌های ۲۰۱۷ که تفاوت زیادی با نمونه‌های فعلی ندارند، اما طبق گفته‌ی پروشه این خودرو‌های به جز سقف پارچه‌ای، شیشه‌ی جلو، درب صندوق عقب و کاپوت، در سایر بخش‌های تماما از قطعات جدیدی در تولید آن‌ها استفاده شده است. عمده تغییرات ظاهری صورت گرفته را می‌توان ورودی‌های هوای بزرگ‌تر در سپر جلو و بخش جانبی خودرو در کنار باله‌ی جدید و زیبای پورشه که چراغ‌‌های عقب را به یکدیگر متصل کرده‌، نامید. چراغ‌های ال‌ای‌دی خاص پورشه با چهار نقطه‌ی روشن در طول روز، نیز به صورت سفارشی در باکستر تعبیه خواهند شد.

۷۱۸ باکستر علاوه بر بهینه‌سازی‌های ظاهری، در باطن نیز تغییرات زیادی را به خود دیده است. سیستم فرمان و تعلیق جدید ۷۱۸ باعث شده است تا طبق ادعای مسئولین این شرکت، ۷۱۸ باکستر ۱۰ درصد فرمان‌‌پذیری دقیق‌تری نسبت به نسل گذشته داشته باشد. پورشه دو نمونه‌ی مختلف سیستم تعلیق فعال در این خودرو به کار گرفته است؛ سیستم تعلیق پایه که ۱۰ میلی‌متر کاهش ارتفاع را به ارمغان می‌آورد و نمونه‌ی پیشرفته‌ی PASM که توانایی کاهش ارتفاع تا ۲۰ میلی‌متر را دارد. 

هر دو نمونه‌ی ۷۱۸ باکستر به صورت استاندارد با جعبه دنده‌ی ۶سرعته‌ی دستی عرضه می‌شوند. جعبه دنده‌ی دو کلاچه‌ی PDK‌ نیز به صورت سفارشی همراه نسل جدید باکستر عرضه می‌شود. رفتار نمونه‌ی مجهز به جعبه دنده‌ی دستی ۷۱۸ به واسطه‌ی پکیج سفارشی اسپرت کرونو در سه حالت عادی، اسپرت و اسپرت پلاس قابل تنظیم است. این در حالی است که در صورت سفارش جعبه دنده‌ی PDK‌ در کنار پکیج اسپرت کرونو از حالت چهارم پاسخ اسپرت، نیز بهره خواهید برد که در این حالت تمام بخش‌های خودرو جهت کسب بهترین شتاب‌گیری تنظیم خواهند شد.

پورشه ۷۱۸ باکستر و باکستر اس از اواخر ماه ژوئن سال جاری در ایالات متحده و سپس در سایر نقاط جهان عرضه خواهد شد. برچسب قیمت نمونه‌ی پایه ۵۰ هزار دلار خواهد بود و برای خرید باکستر اس حداقل به پرداخت ۶۸۴۰۰ دلار نیاز خواهید داشت.

نظر شما در رابطه با نسل جدید باکستر چیست؟

مطالب مشابه

نظرات

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد

منبعی یافت نشد