تجربه‌ی رانندگی با بی ام و 630i GT مدل 2018

یک‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
غول باواریا در تلاش است تا سری 6 جدید با بدنه‌ی چهاردر کوپه را به خودروهای پرفروش اروپا اضافه کند. در ادامه‌ی مطلب، می‌توانید ضمن تماشای فیلمی کوتاه، با تجربه‌ی رانندگی بی‌ام‌و 630 GT مدل 2018 آشنا شوید.
تبلیغات

سری 3، 4 و 5، امروزه با محبوبیت بسیار خوبی در سبد بی‌ام‌و مواجه‌اند. آنچه مسلم است، خودروهای جذاب کلاس 6 که در گذشته‌ی نه‌چندان دور با بدنه‌ی دودر پرتقاضا بودند، امروزه در خط تولید بی‌ام‌و جذابیت چندانی ندارند. نسل جدید سری 6، صرفا با بدنه‌ی چهاردر عرضه می‌شود و به عقیده‌ی کارشناسان، همان کلاس 5 با طرح کوپه است. مدیران بی‌ام‌و اعلام کرده‌اند برنامه‌ای برای تولید نسل تازه‌ای از سری 6 با بدنه‌ی دودر ندارند؛ چراکه سرمایه‌گذاری سنگینی بر سری 4 کوپه داشته‌اند و علاوه بر آن، مدل جدیدی از i8 را آماده‌ کرده‌اند.

BMW 630 GT

نسل جدید سری 6، با پسوند GT نیز عرضه می‌شود که اشاره به عبارت گرن توریسمو دارد. این موضوع نشان می‌دهد که خودروی 630i GT با یک رانندگی اسپرت و البته سرشار از راحتی برای سرنشینان همراه خواهد بود تا حتی در سفرهای بین شهری، لذت‌بخش باشد. مدل جدید با بدنه‌ی چهاردر کوپه، فضای بسیار خوبی برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند و محدودیت‌های گذشته را ندارد. زمانی که در 630 و حتی ارزان‌ترین نسخه‌ی آن باشید، تحت تأثیر کابین قرار خواهید گرفت. با پوشش چرم صندلی‌ها، کیفیت عالی داشبورد و فناوری‌های مدرن این خودرو، متوجه می‌شوید که جای خوبی برای گذران وقت است. طراحان سری 6GT، به دنبال ساخت یک کابین فوق لوکس یا کاملا اسپرت نبوده‌اند بلکه راحتی بالا همراه لوکس بودن را مد نظر قرار داده‌اند؛ درحالی‌که کاربردی و متفاوت از مدل‌های مشابه باشد. این خودرو برای مشتریانی طراحی شده است که خواهان یک سدان لوکس با کیفیت، جهت سفرهای خانوادگی هستند.

BMW 630 GT

پیشرانه‌ی توربوشارژ ۲ لیتری ۴ سیلندر، با قدرت ۲۵۸ اسب بخار، برای بی‌ام‌و 630i GT در نظر گرفته شده است که همراه با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ارائه می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، این نسخه اقتصادی‌ترین و ضعیف‌ترین نمونه‌ در کلاس 6 جدید است؛ اما نه‌تنها کند و کسل‌کننده نیست، بلکه می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. فراموش نکنیم این خودرو، با هدف سریع‌بودن و داشتن عملکرد عالی در رانندگی اسپرت ساخته نشده است.

علاقه‌مندان خودروهای خانوادگی و طرفداران بی‌ام‌و، همچنان به سری 5 و همچنین مدلی از این خودرو با بدنه‌ی استیشن (5Series Touring) علاقه‌ی بیشتری نسبت به 630i GT نشان می‌دهند؛ چراکه فضای بیشتر صندوق عقب و ظاهر جذاب‌تری دارد. از سویی دیگر، مشتریانی نیز هستند که سبک بدنه‌ی سری 6 جدید را به دیگر محصولات بی‌ام‌و ترجیح می‌دهند.

BMW 630 GT

در ویدئویی که به‌تازگی توسط گروه اتوبان POV منتشر شده است، می‌توان تجربه‌ای مجازی از حضور در کابین بی‌ام‌و 630i GT و رانندگی با آن در بزرگراه‌های آلمان به دست آورد. در این فیلم کوتاه، خودرو به نهایت سرعت می‌رسد تا سکوت کابین و تعادل آن نشان داده شود. چنین شرایطی، حتی با حضور چند سرنشین بالغ و چمدان‌های آن‌ها در صندوق هم فراهم خواهد بود. آستانه‌ی قیمت این خودرو در بازار جهانی، حدود ۶۰ هزار دلار است؛ درحالی‌که با پیشرانه‌ی ۳۳۵ اسب بخار ۳ لیتری و توربوشارژ، همراه آپشن‌های سری 640i و سیستم دو دیفرانسیل Xdrive، بیش از ۷۰ هزار دلار قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات