اپل یکی از مدیران باسابقه فورد را برای پروژه Apple Car استخدام کرد

چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
یکی از کارکنان پیشین فورد که ۳۰ سال سابقه در این شرکت دارد، به اپل ملحق شده است. او که مهندسی باتجربه محسوب می‌شود به اپل برای تولید Apple Car کمک خواهد کرد.
تبلیغات

براساس آنچه MacRumors به‌نقل از Bloomberg می‌نویسد دسی اوچکاشوچ، مهندس باسابقه‌ی فورد، این شرکت را ترک کرده است تا به اپل ملحق شود و روی پروژه‌ی تولید خودروی برقی Apple Car مشغول فعالیت شود. اوچکاشوچ بیش از ۳۰ سال سابقه‌ی فعالیت در فورد را دارد و متخصص سیستم‌های ایمنی، طراحی داخلی و... است.

دسی اوچکاشوچ پیش از ترک فورد به مقصد اپل مدیر جهانی دفتر مهندسی ایمنی خودروهای فورد محسوب می‌شد و قبل از انتخاب شدن برای این سِمت، مدیر مهندسی بود. اوچکاشوچ در سال ۱۹۹۱ به فورد ملحق شد و در طول سال‌ها فعالیت توانست به موقعیت‌های شغلی بهتری در این شرکت دست پیدا کند.

او در تولید خودروهای Ford Escape و Explorer و Fiesta و Focus نقش داشت و یک‌سری فعالیت‌ها در پروژه‌ی تولید خودروی برقی انجام داد. دسی اوچکاشوچ فردی بسیار باتجربه است که تخصص‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف دارد و قطعاً می‌تواند به تیم تولید Apple Car کمک شایانی بکند. او احتمالاً مشغول توسعه‌ی سیستم‌های امینی برای خودروی برقی اپل خواهد شد.

Bloomberg پیش‌تر گفته اپل در تلاش است خودروی امن‌تری نسبت‌ به خودروهای تسلا و Waymo بسازد و در خودرویش از سیستم‌های پشتیبان برای جلوگیری از خرابی سیستم رانندگی استفاده کند.

اپل طی چند سال اخیر به دفعات نیروهای فورد و دیگر شرکت‌های فعال در صنعت خودرو را به استخدام خود درآورده است. شایعه‌ها می‌گویند تولیدکننده‌ی گوشی‌های آیفون قصد دارد خودرویی کاملاً خودران بسازد.

احتمالاً خودروی برقی اپل تا سال ۲۰۲۵ رونمایی می‌شود. البته مشکلاتی که اپل با آن‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کند ممکن است عرضه‌ی خودرو را تا سال ۲۰۲۸ نیز به تعویق بیندازند. گفته می‌شود خودروی اپل بالای ۱۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات