فروش جهانی خودروهای برقی رکورد جدیدی ثبت کرد

دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس آماری تازه، در سه فصل اول سال ۲۰۲۱ سه‌میلیون دستگاه خودرو برقی فروخته شده است.
تبلیغات

داده‌های جدید نشان می‌دهد که فروش جهانی خودروهای برقی در سه فصل اول سال جاری برای اولین‌بار از سه‌میلیون دستگاه فراتر رفته و کره‌جنوبی شاهد افزایش ۹۶ درصدی بوده است. به‌گزارش گیزموچاینا و به‌نقل از مؤسسه‌ی فناوری خودرو کره (KAII)، کره‌جنوبی به‌عنوان هفتمین بازار بزرگ برای خودروهای برقی رتبه‌بندی شده است. این کشور با فروش ۱٫۷۶ میلیون دستگاه در رتبه‌ی اول قرار دارد و پس از آن آمریکا با ۲۷۲،۵۵۴ دستگاه، آلمان با ۲۴۳،۸۹۲ دستگاه، انگلیس با ۱۳۱،۸۳۲ دستگاه، فرانسه با ۱۱۴،۸۳۶ دستگاه و نروژ با ۸۴،۴۲۸ دستگاه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در این بازه‌ی زمانی، فروش خودروهای الکتریکی حدود ۵٫۵ درصد از بازار خودرو کره‌جنوبی را ازآنِ خود کرده؛ درحالی‌که این میزان در چین ۹٫۴ درصد و در ایالات متحده ۲٫۳ درصد است. این مؤسسه تحقیقاتی فاش کرد تسلا با فروش بیش از ۶۲۵،۶۲۴ خودرو برقی، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی خودروهای برقی در سه فصل اول سال ۲۰۲۱ بوده و سهم آن از کل رقم فروش خودروهای برقی بیش از ۲۰ درصد است.

علاوه‌بر تسلا، سایک، فولکس‌واگن، بی‌وای‌دی و خودروهای الکتریکی دیگر شرکت‌ها نیز فروش رضایت‌بخشی را تا سه‌ماهه‌ی سوم امسال شاهد بوده‌اند.

در‌این‌میان، سایک بیش از ۴۱۳،۰۳۷ دستگاه و فولکس واگن ۲۸۷،۸۵۲ دستگاه و بی‌وای‌دی نیز ۱۸۹،۷۵۱ دستگاه در مدت مشابه فروخته‌اند.

فروش خودروهای الکتریکی گروه هیوندای موتور کره نیز شاهد افزایش بود و در مدت نُه ماه با ۶۷ درصد افزایش به ۱۵۹،۵۵۸ دستگاه رسید و آن را به پنجمین تولیدکننده بزرگ خودروهای برقی در جهان تبدیل کرد. انتظار می‌رود فروش خودروهای برقی در سال‌های آینده به‌دلیل کاهش قیمت و افزایش عملکرد افزایش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات