لوسید ایر به رکورد پیمایش ۸۳۶ کیلومتر با یک شارژ رسید

دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
شعاع پیمایش لوسید ایر دریم اِدیشن به ۸۳۶ کیلومتر با یک شارژ رسید. این خودروی برقی با به چالش کشیدن تسلا مدل S، در صدر جدول خودروهای برقی  چهاردر از نظر توان پیمایش قرار گرفت.
تبلیغات

به‌تازگی سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا (EPA) رتبه‌بندی رسمی خود را در رابطه با لوسید ایر دریم اِدیشن منتشر کرده است. اکنون تمام خودروهای برقی تولید انبوع جهان، پایین‌تر از لوسید ایر قرار دارند؛ چون در میان تمام محصولات برقی موجود در بازار جهانی، حداکثر شعاع قابل پیمایش با عدد ۸۳۶ کیلومتر به ، لوسید ایر تعلق گرفته است.

پرچم‌دار لوسید ایر با دو تریم رِینج و پرفورمنس عرضه می‌شود. تریم دریم اِدیشن رِینج با یک بار شارژ و در صورت استفاده از رینگ‌های ۱۹ اینچی می‌تواند ۸۳۶ کیلومتر مسافت طی کند. شعاع پیمایش این خودرو در صورت استفاده از رینگ‌های ۲۱ اینچی کاهش می‌یابد و به ۷۷۴ کیلومتر می‌رسد. باید توجه داشت که دریم اِدیشن رِینج قدرتی معادل ۹۳۳ اسب بخار دارد.

Lucid Air لوسید ایر 2021 نمای پشت

در نسخه پرفورمنس خودروی لوسید ایر دریم اِدیشن و در صورت به‌کارگیری رینگ‌های ۱۹ اینچی می‌توان ۷۵۸ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ طی کرد و این مقدار بر اساس داده‌های EPA، در صورت استفاده از رینگ‌های ۲۱ اینچی به ۷۲۵ کیلومتر می‌رسد. همان‌گونه که از نحوه نام‌گذاری خودروی مزبور مشخص است؛ تمرکز نسخه پرفورمنس لوسید ایر دریم روی عملکرد و کارایی است و به همین خاطر ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت دارد.

مدل مقرون‌به‌صرفه تر با نام لوسید ایر گرند تورینگ، به قیمت ۱۳۹ هزار دلار بدون احتساب مالیات فدرال، فروخته خواهد شد. این خودرو برقی با رینگ ۱۹ اینچ امکان پیمایش ۸۳۰ کیومتر دارد و همراه چرخ های ۲۱ اینچ، تا مسافت ۷۵۴ کیلومتر با یک شارژ حرکت می‌کند. لوسید ایر گرند تورینگ ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد.  نسخه‌ی دوربُرد (Long Range) تسلا مدل S با یک‌ بار شارژ مسافت ۶۵۱ کیلومتر را طی می‌کند.

پیتر رولینسون، مدیر اجرایی لوسید ایر، در بیانیه‌ای گفته است:

من خوشحالم که شعاع پیمایش اعلامی ۸۳۶ کیلومتری ما برای لوسید ایر دریم اِدیشن رِینج توسط سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا رسماً به تأیید رسیده و این عدد از نظر من رکوردی جدید برای خودروهای برقی است. نکته‌ی مهم اینجا است که این اعداد و نقاط ‌عطف، نه به خاطر نصب یک باتری بزرگ، بلکه به دلیل استفاده از فناوری‌های پیشروی جهانی و داخلی خودروهای برقی لوسید به دست آمده‌اند. یک باتری ۹۰۰ ولت به‌ همراه فناوری BMS، موتورهای کوچک و نوآورانه و فناوری Wunderbox لوسید، توان فوق‌العاده بالایی به وجود آورده‌اند و برای پیمایش کیلومترهای بیشتر، کمتر از انرژی باتری استفاده می‌شود. نسل بعدی برقی‌ها واقعاً از راه رسیده است!

لوسید ایر تحویل خودروهای خریداری‌شده توسط مشتریانش را تا قبل از پایان سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات