مدل مفهومی سوپراسپرت برقی پورشه با قدرت ۱۰۷۳ اسب بخار معرفی شد

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
پورشه از خودروی الکتریکی و مفهومی Mission R با بیشینه قدرت ۱۰۷۳ اسب بخار رونمایی کرد که پیش‌نمایش خودروهای مسابقه‌ای الکتریکی و پایدار برای آینده است.
تبلیغات

مأموریت پورشه برای برقی کردن مدل‌های خود با معرفی اولین خودروی الکتریکی مسابقه‌ای این برند ادامه دارد. خودروی مفهومی میشن آر (Mission R)، چشم‌انداز پورشه برای خودروی مسابقه‌ای بدون آلایندگی در آینده به شمار می‌رود که از مواد پایدار ساخته شده است و عملکرد مناسب برای رانندگی در پیست ارائه می‌دهد و برای رقابت با قدرتمندترین و بهترین خودروهای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی آماده می‌شود. به گزارش موتوروان، این خودروی برقی اولین بار در جریان نمایشگاه IAA در مونیخ معرفی شد و خودروساز اشتوتگارت حتی درباره‌ی مجموعه‌ای از خودروهای مسابقه‌ای در آینده صحبت می‌کند؛ اما هیچ برنامه‌ی ثابتی وجود ندارد.

نمای جلو خودروی الکتریکی مفهومی پورشه میشن آر / Porsche Mission R Concept EV

پورشه Mission R مجهز به موتورهای الکتریکی نسل جدید با حداکثر خروجی ۱۰۷۳ اسب بخار (۸۰۰ کیلووات) در حالت ایده‌آل کارکردی است. سیستم چهارچرخ محرک به پورشه مین آر امکان می‌دهد که تنها در ۲٫۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است. مسئولان پورشه می‌گویند عملکرد پیست Mission R با آنچه پورشه ۹۱۱ GT3 Cup قادر بود، مطابقت خواهد داشت.

حداکثر توان ذکرشده در بالا، نقطه‌ی اوج کارکرد پورشن میشن آر است و مسئولان خودروساز آلمانی توضیح می‌دهند که این خودروی مسابقه برقی می‌تواند قدرتی معادل ۶۸۰ اسب بخار (۵۰۰ کیلو وات) در شرایط معمولی تولید کند. به لطف سیستم خنک‌کننده‌ی باتری‌ها با روغن و فناوری پیشرفته ۹۰۰ ولت، ۷۵ درصد از ظرفیت باتری‌ها تنها در ۱۵ دقیقه شارژ می‌شوند.

طراحی بیرونی خودروی برقی پورشه دارای قطعات آیرودینامیک فعال شامل سه دریچه در هر یک از دو ورودی هوای جانبی در قسمت دماغه و یک بال عقب قابل تنظیم دو بخشی است. مسئولان پورشه می‌گویند بدنه از پلاستیک تقویت‌شده با الیاف طبیعی (NFRP) ساخته شده است و همان مواد را می‌توان تا حد زیادی در فضای داخل کابین نیز مشاهده کرد. ساختار ایمنی خودروی مسابقه‌ای پورشه میشن آر از مواد کامپوزیت فیبر کربن ساخته شده است که ایمنی بالایی را برای راننده اطمینان می‌دهد. نکته‌‌ی جالب درباره‌ی کابین این است که ماژول راننده به‌عنوان شبیه‌ساز esports نیز عمل می‌کند. Mission R کمی کوتاه‌تر از پورشه ۷۱۸ کیمن فعلی است و فقط ۱۱۹۰ میلی‌متر ارتفاع، ۴۳۲۶ میلی‌متر طول و ۱۹۹۰ میلی‌متر عرض دارد. 

داشبورد و فرمان خودروی الکتریکی مفهومی پورشه میشن آر / Porsche Mission R Concept EV

در این مرحله، پورشه هیچ برنامه‌ای برای تولید خودروی مفهومی خاص Mission R ندارد؛ اما انتظار می‌رود یک خودروی مسابقه‌ای بسیار مشابه با پیاده‌سازی فناوری‌هایی که در Mission R دیده می‌شود، در آینده‌ای نزدیک برای مشتریان اختصاصی معرفی شود. صحبت از خودروهای مسابقه‌ای پورشه به رانندگان خصوصی شد، بد نیست بدانید این خودروساز بیش از ۴۴۰۰ دستگاه خودروی مسابقه‌ای سری کاپ (Cup) در سه دهه‌ی گذشته تحویل مشتریان داده است.

کابین و صندلی خودروی الکتریکی مفهومی پورشه میشن آر / Porsche Mission R Concept EV
پیشرانه خودروی الکتریکی مفهومی پورشه میشن آر / Porsche Mission R Concept EV
داشبورد و فرمان خودروی الکتریکی مفهومی پورشه میشن آر / Porsche Mission R Concept EV
نمای جانبی خودروی الکتریکی مفهومی پورشه میشن آر / Porsche Mission R Concept EV
نمای عقب خودروی الکتریکی مفهومی پورشه میشن آر / Porsche Mission R Concept EV
طرح گرافیکی خودروی الکتریکی مفهومی پورشه میشن آر / Porsche Mission R Concept EV
نمای سه چهارم خودروی الکتریکی مفهومی پورشه میشن آر / Porsche Mission R Concept EV
نمای بالا خودروی الکتریکی مفهومی پورشه میشن آر / Porsche Mission R Concept EV
بال عقب خودروی الکتریکی مفهومی پورشه میشن آر / Porsche Mission R Concept EV
نمای کناری خودروی الکتریکی مفهومی پورشه میشن آر / Porsche Mission R Concept EV
نمای جلو خودروی الکتریکی مفهومی پورشه میشن آر / Porsche Mission R Concept EV
دیفیوزر و بال عقب خودروی الکتریکی مفهومی پورشه میشن آر / Porsche Mission R Concept EV
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات