طرح مفهومی کراس اور شهری فولکس واگن ID لایف با پیشرانه برقی معرفی شد

دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فولکس واگن کراس‌اور شهری ID لایف را در نمایشگاه IAA مونیخ معرفی کرد. این خودرو دیفرانسیل‌جلو است و ۲۳۱ اسب‌بخار قدرت دارد.
تبلیغات

امروز در نمایشگاه IAA مونیخ، فولکس واگن کراس‌اور شهری ID لایف را رونمایی کرد. این بخشی از تلاش فولکس‌واگن برای جهش به‌سمت ارائه خودرو الکتریکی سطح پایین است و شما باید تا اواسط دهه ۲۰۲۰ منتظر بمانید تا خرید خودرو الکتریکی و سفارشی از وولفسبورگ برایتان راحت‌تر شود. دلیل این امر آن است طرح مفهومی ID لایف (ID. Life) که امروز در نمایشگاه IAA مونیخ رونمایی شد، تا سال ۲۰۲۵ تولید نمی‌شود و جایگاهش پایین‌تر از کامپکت الکتریکی و هاچبک ID.3 است.

کراس‌اور شهری ID لایف برخلاف برادر بزرگ‌ترش که در آن انتقال نیرو به چرخ‌های عقب را شاهد هستیم، به‌عنوان خودرویی الکتریکی، دیفرانسیل‌جلو است و روی نسخه کوچک‌تر و ویژه خودروهای شهری پلتفرم MEB پیاده‌سازی شده است. در خودرو مزبور، از موتوری الکتریکی با ویژگی‌های نسبتاً قدرتمندی استفاده می‌شود و پیشرانه‌ الکتریکی‌اش ۲۳۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد خودرو یادشده ۶٫۹ ثانیه و حداکثر سرعتش در جاده به ۱۸۰ کیلومتر‌‌‌بر‌‌‌ساعت است.

VW ID. Life Concept / نمای عقب طرح مفهومی فولکس واگن آی دی لایف

با اینکه ابعاد ID لایف کوچک‌تر از گلف Mk8 است، فاصله محوری آن به ۲،۶۵۰ میلی‌متر می‌رسد و این رقم کمی بیشتر از پرفروش‌ترین خودرو فولکس‌واگن است. فاصله زیاد میان محورها در خودرو مفهومی و برقی فولکس‌واگن فضای کافی برای قرارگیری پای سرنشینان عقب و ظرفیت حمل بار بسیار مناسبی را فراهم می‌کند و با تا‌شدن صندلی‌های عقب و صندلی سرنشین جلو، ۱،۲۸۵ لیتر فضای حمل بار در‌دسترس قرار خواهد گرفت.

ظرفیت صندوق عقب به‌تنهایی ۲۲۵ لیتر است و فضای ذخیره‌سازی ۱۰۸ لیتری نیز در زیر آن تعبیه شده است. مهندسان فولکس‌واگن فضای ذخیره‌سازی ۶۸ لیتری در قسمت جلو ایجاد کرده و در آن فضایی با حجم تقریبی هشت لیتر برای قرار‌دادن کابل شارژ در نظر گرفته‌اند. درباره فضای ذخیره‌سازی، به وجود فضاهایی جیب مانند روی درها باید اشاره کرد؛ چون این جیب‌ها ویژگی جالبی دارند و آن‌ها به‌عنوان پد شارژ بی‌سیم تلفن‌های هوشمند می‌توانند عمل کنند.

مدل ID لایف طرحی مفهومی است که به‌منظور دستیابی به آیرودینامیکی بهتر، دوربین‌ها را جایگزین آینه‌های جانبی معمولی می‌کند. در این خودرو، یک دوربین جایگزین آینه داخلی دید‌عقب شده است و تصاویر روی نمایشگری ۹ اینچی نمایش داده می‌شوند. طرح مفهومی فولکس‌واگن نمایشگری تاشو و مجهز به کنسول بازی دارد؛ البته کاملا مطمئنیم که نمایشگر مزبور در نمونه تولیدی ID لایف در سال ۲۰۲۵ وجود ندارد.

طرح مفهومی ID لایف فولکس‌واگن در نمایشگاه IAA مونیخ به‌نمایش گذاشته شده است و آن را به‌عنوان خودرو برقی کوچک در سال ۲۰۲۵ (دو سال زودتر از برنامه‌ریزی‌های اولیه) با پرداخت بیست‌هزار یورو می‌توانید بخرید. ناگفته نماند نسخه کامل و گران‌قیمت خودرو مذکور با قیمت ۲۵ هزار یورو عرضه می‌شود. برای مقایسه بهتر، باید اشاره کنیم که ارزان‌ترین ID.3 موجود در کشور آلمان با قیمت ۳۵،۴۶۰ یورو فروخته می‌شود.

VW ID. Life Concept / نمای جلو طرح مفهومی فولکس واگن آی دی لایف
VW ID. Life Concept / نمای کنار طرح مفهومی فولکس واگن آی دی لایف
VW ID. Life Concept / رینگ طرح مفهومی فولکس واگن آی دی لایف
VW ID. Life Concept / فضای ذخیره‌سازی کابل شارژ طرح مفهومی فولکس واگن آی دی لایف
VW ID. Life Concept / داشبورد و فرمان طرح مفهومی فولکس واگن آی دی لایف
VW ID. Life Concept / داشبورد طرح مفهومی فولکس واگن آی دی لایف
VW ID. Life Concept / صندلی‌های جلو طرح مفهومی فولکس واگن آی دی لایف
VW ID. Life Concept / نمایشگر تاشو طرح مفهومی فولکس واگن آی دی لایف
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات