اپل احتمالا پیست آزمایش خودرو آریزونا را خریداری کرده است

شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل احتمالا به‌واسطه شرکت تابعه خود، یکی از پیست‌های آزمایش خودرو آریزونا را خریداری کرده است؛ اقدامی که می‌تواند به تسریع روند پروژه تایتان کمک شایانی کند.
تبلیغات

اخیرا گزارش‌ها و شایعات متعددی از پروژه تایتان یا همان خودروی الکتریکی/خودران اپل منتشر می‌شود. البته اپل تا بدین لحظه هیچ واکنشی را نشان نداده؛ اما کاملاً واضح است که این شرکت سیاست‌هایی بسیار فراتر از ثبت ده‌ها پتنت یا پروژه‌های آزمایشگاهی دارد. در جدیدترین مورد، گفته می‌شود غول دنیای فناوری احتمالا به‌صورت غیر مستقیم اقدام دیگری در راستای پیشبرد اهدافش برای ورود به صنعت خودرو انجام داده و پیست آزمایش خودرو آریزونا را در اختیار گرفته است.

این محوطه به مساحت ۵۴۵۸ هکتار در نزدیکی شهر فینیکس، در ایالت آریزونا واقع شده است و قبلاً توسط کرایسلر به‌عنوان محل تأیید وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می‌گرفت. گزارشی در روز گذشته نشان می‌دهد که Route 14 Investment Partners LLC، مستقر در ایالت دلاوِر آمریکا، پیست یادشده را به مبلغ ۱۲۵ میلیون دلار به‌صورت نقدی خریداری کرده است. شرکت یادشده نهادی است که توسط دفتر وکالت گرینبرگ تراوریگ اداره می‌شود و مالکیت واقعی آن در هاله‌ای از ابهام است؛ اما بسیار معتقدند که مالک اصلی این شرکت اپل است و شواهد نیز این را ثابت می‌کند.

در این گزارش آمده است که ظاهراً Route 14 در سال ۲۰۱۵ پیست آزمایشی آریزونا را اجاره کرده است؛ دقیقاً همان سالی که این شرکت در دلاوِر تأسیس و ثبت شد. هیچ ارتباط مستقیمی بین شرکت یادشده و اپل تأیید نشده است؛ اما خبر خرید این سایت آزمایشی در حالی منتشر می‌شود که اخیراً کانون توجهات به وسیله‌ی نقلیه کوپرتینویی‌ها با نام احتمالی اپل کار معطوف شده و اپل بارها از این پیست برای آزمایش سیستم‌های خودران متصل به خودروهای لکسوس استفاده کرده است.

شنیده‌ها از آن حکایت دارند که اپل در ماه‌های گذشته با چندین تولیدکننده قطعات خودروهای برقی مذاکره داشته و حتی از زیرساخت‌های آن‌ها بازدید کرده است. گزارشی جدید نشان می‌دهد که مدیران اپل ممکن است با تولیدکنندگان خودرو واقع در کره و ژاپن برای برون‌سپاری تولید نخستین نسل اپل کار همکاری کند.

علاوه بر گزارش‌های زنجیره تأمین، اپل خودروهای خودران را در جاده‌های عمومی در ایالت کالیفرنیا آزمایش می‌کند. به‌تازگی غول فناوری‌ کوپرتینو ناوگان خودروهای آزمایشی خودرانش را گسترش داده و به‌نوعی جدیت خود را برای ورود به صنعت خودروساز تأیید کرده است.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات