اپل شاید در پایان سال ۲۰۲۱ ورود به صنعت خودرو را اعلام کند

پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌گفته آکیرا یوشینو، اپل می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی ورود به صنعت خودرو را اعلام و برخی پروژه‌های آینده‌اش را رونمایی کند.
تبلیغات

تاکنون، اپل از تأیید ساخت خودرو خودران امنتاع ورزیده است؛ اما شایعه‌ها و گزارش‌های مربوط به خودرو اپل با ادعاهای نزدیک‌شدن به تولید نهایی این محصول در حال افزایش است. حتی اخیرا مشخص شده که غول دنیای فناوری ناوگان خودروهای خودرانش را در ایالت کالیفرنیا گسترش داده است و ظاهراً در حال مذاکره با شرکت‌های تایوانی، کره‌ای و چینی برای تولید باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) برای استفاده در خودرو مورد انتظار است. اکنون در جدیدترین مورد، آکیرا یوشینو، متخصص باتری‌های لیتیوم یونی و برنده جایزه نوبل ادعا کرده است که غول دنیای فناوری می‌تواند‌ تا پایان سال جاری میلادی بخشی از جاه‌طلبی ورود به صنعت خودرو را اعلام کند.

یوشینو این پیش‌بینی را در مصاحبه اخیر خود با رویترز عنوان کرده است. وی درمورد آینده خودروهای خودران خاطرنشان می‌کند که علاوه‌بر خودروسازان سُنتی، شرکت‌های فعال در صنعت فناوری نظیر اپل نیز به‌دنبال گسترش فعالیت‌هایشان در این حوزه هستند. گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها در حال کار روی نوعی وسیله‌ی نقلیه الکتریکی/خودران با نام‌ احتمالی اپل کار هستند که می‌تواند به بهبود تجارب رانندگی با ادغام سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات منجر شود.

به‌طور کلی، معرفی زودهنگام پروژه‌های پیشرو در صنعت خودرو یه امر معمول است و خودروسازان گاها سال‌ها پیش از عرضه خودروهایشان طرح‌های مفهومی و مشخصات آن‌ها را اعلام می‌کنند؛ بنابراین، اپل نیز می‌تواند در آینده‌ای نزدیک برخی از طرح‌های مفهومی وسایل نقلیه خودرانش را به نمایش بگذارد و عرضه آن را به سال‌ها بعد موکول کند.

تاکنون، اطلاعات ضدونقیضی درباره‌ی چگونگی ساخت خودرو خودران واقعی‌ اپل منتشر شده است. در وضعیت کنونی، اهالی کوپرتینو از بازوی تولیدی شرکت‌های شخص ثالثی مانند TSMC و فاکسکان برای ساخت محصولاتشان، مانند ‌آیفون و کامپیوترهای مک بهره می‌ببرند؛ اما هیچ‌یک از تأمین‌کنندگان فعلی از شرایط لازم برای تولید خودرو برخوردار نیستند. ازاین‌رو، گفته می‌شود اپل برای تحقق جاه‌طلبی‌اش و برون‌سپاری فرایند تولید با برخی از خودروسازهای سرشناس وارد مذاکره شده است. بااین‌حال، شواهد نشان می‌دهد که اپل تاکنون در این زمینه ناکام مانده است و شاید مونتاژ و تولید بسیاری از قطعات مورد نیازش را به شریک دیرینه‌اش یعنی فاکسکان محول کند.

در حال حاضر، هیچ جدول زمانی مشخصی برای رونمایی و عرضه اپل کار وجود ندارد؛ اما برخی منابع نزدیک به زنجیره‌ی تأمین مستقر در کره جنوبی، ادعا می‌کنند نقشه‌ی راه اپل برای تولید انبوه اتومبیل خودران می‌تواند در اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز شود و بخشی از فرایند تولید در کارخانه‌های واقع در خاک آمریکا انجام خواهد شد. این در حالی است که گزارش‌های دیگر از آن حکایت دارند که اپل به دلیل استاندارهای کیفی سخت‌گیرانه و مشکلات و قوانین حاکم بر صنعت، ممکن است تولید نهایی را تا بعد از سال ۲۰۲۵ به تأخیر بیندازد.

در این میان، اظهارنظر برخی از تحلیل‌گران و خبرگزاری‌های معتبر نیز منتشرشده است که می‌تواند دید خوبی از محصول آینده‌ی اپل ارائه کند. به‌طور کلی، نظر تحلیل‌گران درباره‌ی ورود اپل به صنعت خودرو مثبت است و گفته می‌شود خودروی اپل می‌تواند به‌طور قابل توجهی صنعت خودرو را به پیشرفت سوق دهد. بخشی از این مهم به دلیل پتانسیل بالا برای ادغام سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات عنوان می‌شود. حتی گمان می‌رود که اپل در آینده تهدیدی برای تسلا باشد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات