خوردروی مفهومی ۲۵ هزار دلاری تسلا در چین به تولید نزدیک شده است

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
تسلا به‌زودی تولید آزمایشی خودروی ۲۵ هزار دلاری خود را با کمک گیگافکتوری شانگهای در کشور چین آغاز خواهد کرد.
تبلیغات

پروژه‌ی ساخت خودروی کامپکت و ۲۵ هزار دلاری تسلا به دلایل زیادی جذاب بوده و به همین خاطر نیز شایعات ساخت نمونه‌ی اولیه‌ی آن در کشور چین، بسیار مورد توجه قرار دارد.

براساس گفته‌های یک افشاگر مشهور صنعت خودروسازی چین به نام بوشیا ژنگ شیائوکانگ، خودروی کاملاً برقی و کامپکت ۲۵ هزار دلاری مزبور، توسط تسلای چین توسعه یافته و اکنون به مرحله‌ی تولید نسخه‌ی اولیه رسیده است. او با ارسال پستی در وب‌سایت میکروبلاگینگ چینی سینا ویبو، ضمن اشاره به تکمیل ساخت نمونه‌ی اولیه، به آمادگی اکثر تأمین‌کنندگان قطعات و برنامه‌ریزی برای شروع فرایند تولید آزمایشی خودروی یادشده تا پایان سال جاری میلادی اشاره کرد.

مشخصاً ما باید به سخنان افشاگر چینی با توجه به ماهیت حقیقی آن‌ها یعنی شایعاتی تأیید نشده، توجه داشته باشیم؛ اما مالک صفحه‌ی توئیتری تأثیرگذار و مرتبط به کمپانی تسلا به نام Ray4Tesla، پیام افشاگر چینی را نشر داده و افزوده است که این پیام از جانب منبعی بسیار قابل اعتماد بوده و در گذشته نیز شاهد چندین افشاگری‌ از جانب او بودیم که بعداً صحت تمام آن‌ها مشخص شد.

قطعاً احتمال ساخت نمونه‌ی اولیه‌ای از خودروی برقی و کامپکت ۲۵ هزار دلاری توسط تسلای چین وجود دارد و این مسئله‌ی بسیار هیجان‌انگیز را نمی‌توان رد کرد. توسعه‌ی خودروی دست نیافتنی تسلا با نام مدل ۲ یا Q دنبال شده و تاکنون رازی مخفی بوده است.

در هر حال نشانه‌های مشخصی وجود دارد که تسلای چین در حال توسعه‌ی خودرویی برقی با ابعادی کوچک‌تر از مدل ۳ بوده و از  آن جمله‌ باید به گزارش منتشر شده در سیناموتورز مبنی بر شروع ارزیابی‌های مرتبط با اثرات زیست محیطی خودروی ۲۵ هزار دلاری تسلا در ماه ژانویه اشاره کرد. این رسانه‌ی چینی در آن زمان گزارش داد که اولین نمونه‌ها به احتمال فراوان در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ آزمایش خواهند شد. این موضوع مطمئناً به شایعات اخیر در رابطه با آغاز تولید آزمایشی محصول جدید تسلا تا پایان سال جاری میلادی مرتبط است.

در ماه فوریه، تام ژو، رئیس تسلا در چین، به نکته‌ی بسیار مهمی اشاره کرد و با تأیید ساخت مدلی جدید در گیگافکتوری شانگهای تسلا و تأکید بر طراحی، توسعه و ساخت آن در خاک چین، از فروش و صادرات خودروی ۲۵ هزار دلاری تسلا به تمام نقاط جهان خبر داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات