خودرو ویژه تویوتا برای بازی های المپیک ۲۰۲۰ چگونه است

یک‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا از خودروی برقی سفارشی APM برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو استفاده می‌کند که قابلیت حمل ۵ سرنشین دارد و دارای شعاع حرکتی ۱۰۰ کیلومتر و بیشینه سرعت ۱۹ کیلومتر بر ساعت است.
تبلیغات

تویوتا برنامه‌های بزرگی برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو داشت؛ اما برگزاری آن به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد و اکنون که سرانجام در حال برگزاری است، همه چیز قطعاً در سکوت خبری پیش می‌رود. قرار بود این شرکت ناوگانی شامل تقریباً ۳۷۰۰ وسیله نقلیه برای بازی‌های المپیک عرضه کند؛ اما اخیراً زیاد درباره‌ی آن‌ نشنیده‌ایم.

نمای جانبی شاتل الکتریکی تویوتا / Toyota APM Electric Shuttle برای المپیک توکیو 2020

تویوتا با رونمایی از شاتل مخصوص طراحی‌شده با نام حرکت‌دهنده‌ دسترس‌پذیر افراد (Accessible People Mover) یا اکسسیبل پیپل موور (APM)، خود را برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ در توکیو آماده کرده است. به گزارش Carscoops، اتوبوس APM که برای انتقال ورزشکاران، کارکنان و بازدیدکنندگان بین مکان‌ها و رویدادها طراحی شده، یک خودروی الکتریکی مجهز به باتری با طراحی نسبتاً باز است. راننده به‌تنهایی در بخش وسط جلوی خودرو می‌نشیند و دو ردیف صندلی در پشت آن‌ قرار دارد. این پیکربندی، APM را قادر می‌سازد پنج مسافر را هم‌زمان حمل کند.

از آنجا که طیف گسترده‌ای از مردم (از جمله افراد مسن و معلول) در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور خواهند داشت، اتوبوس برقی کوچک APM به گونه‌ای طراحی شده که برای صندلی چرخ‌دار مناسب است. صندلی ردیف دوم به جلو خم می‌شود تا جایی برای صندلی چرخ‌دار افراد معلول ایجاد شود؛ درحالی‌که دسترسی به خودروی برقی توسط سطح شیب‌داری که در رکاب جانبی یکپارچه شده است، فراهم می‌شود.

علاوه بر مدل حمل افراد، نوع به‌اصطلاح «امدادی» نیز وجود دارد که دارای برانکارد و اتاقی برای دو تکنسین پزشکی است. تقریباً ۲۰۰ دستگاه APM در طول بازی‌های المپیک مورد استفاده قرار می‌گیرد که ابعاد هر کدام تقریباً ۳٫۹ متر طول، ۱٫۶ متر عرض و ۲ متر ارتفاع است. تویوتا مشخصات عملکردی دقیق خودروی برقی خود را منتشر نکرده؛ اما تأیید کرده است که شعاع حرکتی این خودرو به ۱۰۰ کیلومتر و حداکثر سرعت آن به ۱۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

APM در حقیقت وسیله‌ی نقلیه‌ای برای طی کردن بخش نهایی مسیر دسترسی به مقصد و به‌عنوان بخشی از ابتکار شرکت Mobility for All توسعه یافته است. این خودرو، جدیدترین نمونه از سری مدل‌های تویوتا است که برای حمایت از بازی‌های المپیک استفاده می‌شود؛ زیرا هشت دستگاه خودروی پیل سوختی تویوتا میرای در اوایل سال جاری به کمیته بین‌المللی المپیک تحویل داده شد. در گذشته، تویوتا ۹۵ خودرو برای المپیک ۱۹۶۴ توکیو و ۱۵۲۰ وسیله نقلیه برای المپیک زمستانی ۱۹۹۸ در ناگانو تحویل کمیته برگزاری این مسابقات داد.

نمای عقب خودروی الکتریکی تویوتا / Toyota APM Electric Shuttle برای المپیک توکیو 2020 با رکاب جانبی
نمای جلو خودروی الکتریکی تویوتا / Toyota APM Electric Shuttle برای المپیک توکیو 2020 با رکاب جانبی
نمای جانبی خودروی الکتریکی تویوتا / Toyota APM Electric Shuttle برای المپیک توکیو 2020
نمای عقب خودروی الکتریکی تویوتا / Toyota APM Electric Shuttle برای المپیک توکیو 2020
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات