ابارت F595 با پیشرانه فرمول 4 معرفی شد

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
برند تیونر ابارت از نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی فیات 500 یا F595 در دو نسخه هاچ‌بک و کانورتیبل مجهز به پیشرانه چهار سیلندر با قدرت ۱۶۵ اسب بخار رونمایی کرد.
تبلیغات

هر کدام از ۱۴ برند زیرمجموعه‌ی استلانتیس شعار جدیدی دارد و ابارت (Abarth) شعار خود را «تهییج مردم، بدون گرم کردن کره زمین» قرار داده است. به گزارش موتوروان، مدتی طول خواهد کشید تا ابارت مطابق با این گفته عمل کند؛ زیرا برند تیونینگ ایتالیایی تا سال ۲۰۲۴ به مجموعه‌ای کاملا الکتریکی تبدیل نخواهد شد. البته این شرکت همچنان به انجام آن‌ کاری می‌پردازد که بهتر از همه می‌داند و آن ارتقای فیات 500 است.

خودروی شهری ابارت اف 595 / Abarth F595 در کنار خودروی فرمول 4

ما درباره‌ی نسل قبلی خودروی شهری ایتالیایی صحبت می‌کنیم که نزدیک به ۱۵ سال از عمر آن می‌گذرد. دقیقاً مانند لانچیا اپسیلون، فیات 500 قدیمی در کنار مدل نسل بعدی که منحصراً به‌صورت خودروی الکتریکی ارائه می‌شود، ساخته خواهد شد. ابارت هنوز روی نسخه بدون آلایندگی این هاچ‌بک کار نکرده است و اکنون از نسخه‌ی ‌اصلاح‌شده‌ی دیگری از پیشرانه احتراقی فیات 500 رونمایی می‌کند.

مسئولان ابارت می‌گویند F595 جدید به پیشرانه‌ی فرمول ۴ متکی است؛ پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱٫۴ لیتری از توربوشارژ گرت با نسبت تراکم هندسی ۹ به ۱ بهره می‌برد. این پیشرانه ۱۶۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و حداکثر گشتاور آن ۲۳۰ نیوتن‌‌متر در ۲۲۵۰ دور بر دقیقه است. این پیشرانه به‌صورت استاندارد به جعبه‌دنده دستی متصل خواهد شد؛ اما می‌تواند به‌صورت اختیاری به جعبه‌دنده اتوماتیک پنج سرعته متصل شود.

از نظر عملکرد، ابارت F595 به ۷٫۳ ثانیه زمان نیاز دارد تا به کمک جعبه‌دنده دستی از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.  این خودرو به کمک جعبه‌دنده خودکار ترتیبی مجهز به اهرم تعویض دنده بغل فرمان، صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را یک‌دهم ثانیه زودتر طی می‌کند. ابارت F595 قادر است با استفاده از جعبه‌دنده پنج دنده طی ۷٫۸ ثانیه از ۸۰ به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت آن به ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مشتریان می‌توانند ابارت F595 را در دو نسخه هاچ‌بک و کانورتیبل تهیه کنند که در هر دو نسخه‌ی جدید اگزوز فعال Record Monza Sovrapposto همراه با اگزوز دوگانه شبیه لکسوس در دو طرف سپر عقب وجود دارد. این اگزوز شامل سوپاپ فعالی است که با استفاده از دکمه‌ای روی داشبورد کنترل می‌شود تا صدای پیشرانه را در حین حرکت تغییر بدهد.

خودروی هاچ‌بک و سریع ابارت از رینگ‌های ۱۷ اینچی بهره می‌برد که توسط دیسک‌های تهویه‌شونده ۲۸۴ میلی‌متر جلو و ۲۴۰ میلی‌متری عقب پشتیبانی می‌شود. این خودرو در چند رنگ و با تزئینات جدید Rally Blue در سراسر قسمت بیرونی موجود است. در داخل کابین، ابارت F595 از سیستم سرگرمی هفت اینچی Uconnect با قابلیت یکپارچه‌سازی تلفن هوشمند اپل کارپلی و اندروید اتو به‌عنوان تجهیزات استاندارد استفاده می‌کند.

کابین و داشبورد خودروی شهری ابارت اف 595 / Abarth F595

قیمت ابارت F595 در انگلستان از ۲۰,۳۰۵ پوند برای نسخه‌ی هاچ‌بک با جعبه‌دنده دستی آغاز می‌شود و برای نسخه‌‌ی کابریولت مجهز به جعبه‌دنده ترتیبی به ۲۴,۳۰۵ پوند افزایش می‌یابد. طبق نرخ ارز فعلی، این نسخه‌ها به ترتیب حدود ۲۸,۱۰۰ و ۳۳,۷۰۰ دلار قیمت دارند.

خودروی شهری ابارت اف 595 / Abarth F595 در کنار خودروی فرمول 4
فرمان خودروی شهری ابارت اف 595 / Abarth F595
کابین و داشبورد خودروی شهری ابارت اف 595 / Abarth F595
چراغ جلوی خودروی شهری ابارت اف 595 / Abarth F595
چراغ عقب خودروی شهری ابارت اف 595 / Abarth F595
نمای عقب خودروی شهری ابارت اف 595 / Abarth F595
نمای جانبی خودروی شهری ابارت اف 595 / Abarth F595 در خیابان
نمای جانبی خودروی شهری ابارت اف 595 / Abarth F59 در پیست
نمای عقب خودروی شهری ابارت اف 595 / Abarth F595 در پیست
خودروی شهری ابارت اف 595 / Abarth F595 در پیست
نمای جلو خودروی شهری ابارت اف 595 / Abarth F595 در پیست
نمای سه چهارم جلو خودروی شهری ابارت اف 595 / Abarth F595
نمای جلو خودروی شهری ابارت اف 595 / Abarth F595 در پیست
خودروی شهری هاچ بک ابارت اف 595 / Abarth F595
خودروی شهری هاچ بک ابارت اف 595 / Abarth F595 در پیست
نمای جلو خودروی هاچ بک شهری ابارت اف 595 / Abarth F595 در پیست
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات