شایعه: کوین لینچ به پروژه اپل کار ملحق شده است

شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود کوین لینچ، مدیر فناوری‌ اپل، به‌منظور تسریع روند توسعه اپل کار به پروژه‌ی تایتان پیوسته است.
تبلیغات

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که اپل در حال توسعه خودرو خودران یا سیستم مرتبط با آن است و با نگاه به فعالیت‌های اخیر آن و ثبت انبوهی از اختراعات، می‌توان متوجه این امر شد. به‌ دنبال آخرین شایعات درباره‌ی وسیله‌ی نقلیه‌ای موسوم به اپل کار، اپل‌اینسایدر گزارش می‌دهد که احتمالا غول دنیای فناوری سمَت جدیدی به کوین لینچ، مدیر ارشد فناوری اپل، محول کرده است که می‌تواند توسعه وسایل نقلیه اپل را تسریع کند.

کوین لینچ یکی از مشهورترین مدیران اپل است که همواره در رویدادهای اخیر این شرکت حضور پررنگی داشته. وی معاون ارشد فناوری اپل است و بیشتر به دلیل فناوری‌‌های مرتبط با اپل واچ و ابتکارات بهداشتی در این شرکت شناخته می‌شود. گفته می‌شود لینچ در حال تغییر نقش در شرکت به‌منظور کار روی پروژه تایتان (Project Titan)، پروژه مخفی وسیله‌ی نقلیه اپل است. در حال حاضر مشخص نیست سمَت جدید چگونه بر مسئولیت وی در بخش فناوری‌های اپل واچ و تیم‌های سلامتی تأثیر می‌گذارد.

در این گزارش آمده است که لینچ از تیم سلامت کناره‌گیری خواهد کرد و ایوان دول که مدیریت بخش مهندسی نرم‌افزار بهداشتی را بر عهده دارد، قرار است جایگزین وی شود. جان جیاناندریا، رئیس بخش هوش مصنوعی اپل، مدتی است رهبری تیم پروژه‌ی تایتان را بر عهده دارد و خودروی خودران اپل تحت نظارت او توسعه خواهد یافت. به نظر نمی‌رسد کوین لینچ مسئولیت پروژه را بر عهده داشته باشد و گمان می‌رود به‌عنوان یکی از مهندسان در این حوزه فعالیتش را ادامه بدهد.

طبق گفته بلومبرگ، اپل در حال راه‌اندازی وسیله نقلیه شخص ثالث، طراحی سیستم‌های خودران برای یک شریک خودروساز یا اولین کیت تجهیزات خودروی خودران است که می‌تواند روی اتومبیل‌های مختلف نصب شود. در سال ۲۰۱۸، مدیرعامل اپل (تیم کوک) تأیید کرد که غول فناوری کوپرتینو روی «سیستم‌های خودران» کار می‌کند. اظهارات وی نشان می‌داد که تمرکز اپل روی قسمت نرم‌افزار است؛ ولی با توجه به ثبت طیف وسیعی از پتنت‌ها، انتظار می‌رود اپل در کنار نرم‌افزار، در حال توسعه‌ی خودروی فیزیکی باشد. مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، معتقد است این شرکت خودروی خودران را در بازه‌ی زمانی ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ رونمایی و عرضه خواهد کرد و تاکنون بارها آزمایش‌ پروژه‌ی تایتان در بزرگ‌راه‌های آمریکا با اتومبیل‌های شخص ثالث دیده شده است.

بر اساس گزارش‌های قبلی، اپل همکاری با شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان (TSMC) را در زمینه‌ی فناوری تراشه‌ی خودرو خودران شروع کرده است و ادعا می‌شود هر دو شرکت برای تأسیس کارخانه‌ی تولید تراشه‌ی Apple Car در ایالات متحده‌ی آمریکا زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده‌اند و در حال مذاکره با منابع زنجیره‌ی تأمین قطعات الکترونیک خودرو برای اطمینان از مطابقت با مقررات و استانداردهای فعلی هستند.

با استناد به منابع آگاه به زنجیره‌ی تأمین، پردازنده‌ای موسوم به «C1» قلب تپنده‌ی Apple Car را تشکیل خواهد داد که بر‌ پایه‌ی پردازنده‌ی A12 توسعه یافته است و از قرار معلوم، قدرت هوش مصنوعی این خودرو بر آن متکی خواهد بود. با توجه به سیاست‌های اپل در دریافت مجوز استفاده از فناوری‌ها، از جمله دستورالعمل‌های پایه آرم، پیش‌بینی می‌شود اهالی کوپرتینو در تراشه‌ی C1 نیز همان رویه را پیش گیرند و از فناوری‌های شخص ثالث مانند هسته‌ی اصلی Occula NPU شرکت Seeing Machines استفاده کنند که به اپل امکان می‌دهد مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی در داخل کابین مانند ردیابی چشم راننده بهره‌مند شود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات