سهم خودروی برقی از بازار ایالات متحده، کمتر از ۲ درصد است

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
با وجود افزایش تمایل مصرف‌کنندگان آمریکایی به خرید خودروی برقی، سهم این نوع خودرو در بازار ایالات متحده طی سال ۲۰۲۰ به ۱٫۸ درصد رسید که بسیار ناچیز است.
تبلیغات

بر هیچ کسی پوشیده نیست که نروژ در زمینه‌ی انتخاب و استفاده از خودروی الکتریکی از آمریکا پیشی گرفته است؛ اما مؤسسه IHS Markit می‌گوید ثبت‌نام خودروی الکتریکی در سال گذشته به رکورد جدیدی در ایالات متحده رسید. به گزارش Carscoops، سهم خرید خودروی الکتریکی جدید در آمریکا فاصله‌ی زیادی با مدل‌های احتراقی دارد.

شورولت بولت ای یو وی / Chevrolet Bolt EUV نقره ای در جاده

خودروهای الکتریکی راهی طولانی را باید طی کنند؛ زیرا سهم بی‌سابقه‌ی بازار آن‌ها مقدار ناچیز ۱٫۸ درصد بود. همان‌طور که گفته شد، به نظر می‌رسد وسایل نقلیه الکتریکی در حال رشد هستند؛ زیرا دسامبر سال ۲۰۲۰ با ۲٫۵ درصد، بیشترین سهم ماهانه برای ثبت‌ نام خودروی الکتریکی را به خود دید.

مؤسسه IHS Markit در این زمینه خاطرنشان کرد که خودروهای برقی با وجود بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ و گسترش نفوذ ویروس کرونا در جهان که مانع فروش کلی خودرو شد، سهم خوبی از بازار به دست آوردند. این شرکت در ادامه از دیدگاه خرده‌فروشی گفت:

خودروهای برقی ۲٫۸ درصد از ثبت ‌نام وسایل نقلیه جدید را در ماه دسامبر به خود اختصاص دادند ... بیش از سه برابر سهم خرده‌فروشی خودروهای برقی طی سه سال پیش.

پیش‌بینی می‌شود این روند ادامه یابد؛ زیرا IHS Markit معتقد است وسایل نقلیه برقی در سال ۲۰۲۱ سهم ۳٫۵ درصدی از بازار خودرو از آن خود خواهند کرد. کارشناسان این مؤسسه پیش‌بینی می‌کنند که تعداد این خودروها در سال ۲۰۲۵ از ۱۰ درصد فراتر برود.

وفاداری مالکان به خودروهای برقی نیز در حال اوج گرفتن است. بیش از نیمی از خانوارهای دارای مدل برقی که برای خرید خودروی جدید به بازار مراجعه می‌کنند، باز هم انتخاب اولشان خودروی برقی است. تمایل به خرید خودروی برقی به‌طور در خور توجهی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و نشان می‌دهد اکثر دارندگان از خودروهای الکتریکی خود راضی هستند و نمی‌خواهند بار دیگر به سوی وسایل نقلیه مجهز به پیشرانه‌های احتراق داخلی برگردند.

تام لیبی، مدیر بخش تجزیه و تحلیل صنعت خودرو در مؤسسه IHS Markit، در این زمینه گفت:

استقبال مصرف‌کنندگان از وسایل نقلیه الکتریکی در حال افزایش است؛ هرچند با سرعت کمی این روند پیش می‌رود و اکنون در رکود قرار دارد. بااین‌حال ما همچنان شاهد تضاد در خور توجهی در پذیرش خودروی الکتریکی در مناطق مختلف کشور، به رهبری دو ساحل [ساحل غربی و شرقی ایالات متحده آمریکا] هستیم.
خودروی الکتریکی آئودی ای-ترون جی تی / Audi e-tron GT مشکی در جاده

آمریکای میانه در استقبال از وسایل نقلیه الکتریکی کند عمل کرده است؛ اما خودروسازان در حال آماده شدن برای عرضه مدل‌های جدید برقی هستند و محبوبیت آن‌ها با سرعت خوبی افزایش می‌یابد. از جمله این مدل‌های برقی می‌توان به آئودی e-tron GT، کادیلاک لیریک، جی‌ام‌سی هامر برقی، پورشه تایکان کراس توریسمو و تمام مدل‌های جدید جگوار اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات